niche

niche

Öt ok, amiért Botka bukni fog

2017. január 24. - nicheblog

Botka László a lehető legjobb jelölt, akit egy MSZP szintre süllyedt párt kidobhatott magából. Relatíve fiatal, mégis tapasztalt pártpolitikus és városvezető, sikeres, jó megjelenésű, karakteres ember. És ami a legfontosabb, van sztorija. Olyan jelölt-forma, ellentétben mondjuk Mesterházyval. Mielőtt ennek bárki örülne a bal-, vagy bárki megijedne a jobboldalon (azért ilyen ugye nincs?): be kell látni, Botka tökéletesen esélytelen. Éppen az alkalmassága teszi esélytelenné.
Lehet, hogy ez paradoxnak hangzik, de a magyar politika abszurd világában semmi sem paradox, semmi sem elég fura ahhoz, hogy ne történhessen meg. Mondom, miért gondolom ezt!

Mielőtt felsorolnám az öt pontot lépjünk kicsit hátra és nézzük a nagy képet:

A Fidesz pontosan tudja, hogy a szavazótábora már soha nem lesz arányaiban akkora, mint ahány mandátumot szeretnének,  ezért a következő matekban gondolkodnak:

- a saját szavazótábort megtartják a jelenlegi szinten
- kihasználják a saját maguk számára átírt választási törvény 'adottságait'
- olyan helyzetben tartják az ellenzéket, hogy azok soha ne nőhessenek föléjük.

Így mindig kijön a győzelem, és jó esetben a kétharmad is.
De a Fidesz tábora és a választási törvény önmagában nem elég, ezért a Fidesz legfontosabb - és amúgy zseniális - húzása az ellenzék blokkolása: amíg az MSZP és a DK a két legjelentősebb erő az demokratikus (pff) ellenzéki oldalon, addig a Fidesz kormányon lesz. 

Az 5 ok, amiért Botka meg fog bukni:

1. Az MSZP vezetése

Vajon miért pont Molnár Gyula lett az MSZP elnöke? Vajon ki akarhatta ezt? Kinek jó, hogy egy papíron is kétes múltú politikus áll a legnagyobb ellenzéki párt élén? (Igen, felmentette a bíróság, de ez a mai világban semmit nem jelent)

Az MSZP vezetésének egy része nem érdekelt a győzelemben. Pontosítok: nem érdekelt abban, hogy a lehető legjobb politikai konstrukcióban és a lehető legjobb kampánnyal menjenek neki 18-nak. Egyszerűen azért, mert tudják, hogy ők úgysem nyernek. De ha nem is tesznek meg mindent a győzelemért, akkor nyugton hagyja őket a kormány. Nem kell idegeskedni, lejártatókampány áldozatává válni, és valódi tét nélkül lehet élni az állam pénzén. Nyilván, ezek nem a régi közbeszerzéses, ingatlanmutyis, pukkklacis, pályázatos szép idők, de jobb mint a börtön, vagy a teljes kiszorulás a közéletből és a közpénzek közeléből (a képviselői juttatások is közpénzek például).

Botka korábban is szálka volt az MSZP erős embereinek szemében. Éppen azért, mert ő feltehetően nincs benne ebben a játékban. Feltűnően könnyen engedték őt most előre. Miért? Mert aki elöl megy, azt könnyebb hátba szúrni. Ja és tudod miben voltak mindig is a legjobbak a szocik? A hátba szúrásban. 

2. Az aknák

Elképzelhető, hogy Botka elég erőssé vált a párton belül, és mégsem tudják hátba szúrni. Ekkor léphetnek működésbe a Fidesz által gondosan elrejtett aknák.

Az MSZP és a DK politikusait a Fidesz nem támadja "békeidőben". Azért, hogy ne gyengítse az ellenzéken belüli pozíciójukat. A választások előtt pedig előhúznak egy Simon vagy Zuschlag kártyát, és máris le van járatva az ellenzék. Ezt játszották 14-ben is. Persze lehet, hogy véletlenül éppen akkor derültek ki a dolgok...

Továbbá, a Fidesznek megvannak a beépített emberei ezekben a pártokban. Akik például a "kiélezett" választási harc közepén is képesek minden erejüket latba vetve meghekkelni még Ron Werber ördögi terveit is, hatástalanítva ezzel az ellenzék negatív kampányát. Ez durván hangzik? Tényleg, pedig pont így történt 14-ben.

3. Gyurcsány

A kormány adu ásza. A nagyságrendileg 5%-ra tehető lelkes, elvakult tábora komoly erő a baloldalon. Az összefogás-mantrájuk 2013 óta fogva tartja a valódi változást akaró ellenzéket. Ha Gyurcsány nélkül indul a baloldal, akkor elveszt 5%-ot, ha vele, akkor elveszti az összes többi választó szimpátiáját, és jó eséllyel szintén 5, de inkább 10%-nyi szavazatot. Közben a jobboldal által ördögként lefestett volt miniszterelnök vidáman politizál, cége még vidámabban prosperál, és érdekes módon őt soha senki nem támadja érdemben. Gyurcsány már nem a szidás tárgya, hanem maga a szitokszó. Akivel csak egy utcában járt, azt mindjárt vele kompromittálják. Nem hiszed? Akkor lépj be a DK-ba!

Vagy közös listán indul az MSZP és a DK, vagy nem. Ha közös listán indulnak, akkor ugyanannyit fognak elérni, mint 14-ben, egy Gyurcsánnyal súlyosbított lista ugyanis ennél sokkal többre nem képes.

Ha külön listán mennek, de koordinált jelöltekkel, akkor valószínűleg ezen a két listán kívül még lesz legalább két baloldali pártlista. Ez messze van a választási rendszer által diktált optimumtól, ami az egy listás megoldás.

De van itt más is: Gyurcsány addig nem nyugodott le 2014 előtt, amíg szét nem szedte Bajnait. Az első meghökkentő lépése az volt, amikor beletrollkodott az Együtt által szervezett október 23-ai rendezvénybe. Bajnaiék közelében sokan már ekkor tudták, hogy jó eséllyel vége a játéknak (vége lett). A vérnyugdíjasai által ezen a rendezvényen előadott "összefogást" performansz egészen az Együtt egyik pillérét adó Szolidaritás mozgalomig ért, így kényszerítve Bajnait, hogy ugorjon saját politikai sírjába. Ő is egy volt miniszterelnök, de Gyurcsány nagyon simán bábozott vele. Miért lenne más Botka esetében? Talán azért, mert Botka jobban ismeri a pártpolitika fondorlatos világát, és alapvetően keményebb karakter, mint Bajnai. De azért nem tennék Botkára.

4. A daráló

Ha Botkát elég jó jelöltnek tartja a Fidesz, akkor a céljuk ugyanaz lesz, mint Bajnaival: annyira meggyengítik, hogy ne tudjon hivatalos kihívóvá válni, hogy már az ellenzék belső jelölő harcát is elveszítse.

A Fidesz módszere erre a következő: nekiállnak minden rendelkezésre álló eszközükkel (ami sokkal többi, mint 4 éve) lejáratni Botkát, míg az ellenfeleit békén hagyják (lásd fent). Mit fog csinálni ezzel szemben az ellenzék? Semmit. Kárörvendve nézik majd, ahogy a propaganda próbálja a víz alá nyomni Botkát. Ezt tették Bajnaival is. 

Ha Botkát nem tartja elég jó jelöltnek a Fidesz, és nem darálja be a hivatalos miniszterelnök-jelöltté válásáig, akkor valószínűleg már tudják, hogy miért nem annyira jó jelölt. Ez esetben ott van Habonyék kezében az a fegyver, aminek elsütésére a legjobb pillanat az, amikor már nem lehet visszavonni Botkát a lista éléről.

Így vagy úgy: Botkát bedarálják. Talán még lenne is ereje ellenállni ennek, de a sajátjai nélkül ez nehéz lesz.

5. Az ellenzék állapota

2017 van. Alig több mint egy év van a választásokig. A választókerületek 90%-ában nem látszik esélyes ellenzéki jelölt, pedig a modell adva van - lásd Kész Zoltán esetét, de mondhatnám azt a néhány független polgármestert is, aki városban tudott nyerni 14-ben. Az ellenzék legnagyobb baja nem az, hogy széttagolt, mert egy év alatt össze lehetne rántani a dolgokat. A legnagyobb baja az, hogy se pénze, se ötlete, se emberanyaga, se víziója nincs, és ráadásul a két legnagyobb erő az ellenzékben Molnár Gyula és Gyurcsány Ferenc vezetésével vonul hadba.

Botka mögé nem fog beállni a teljes ellenzék, ami érthető is, hiszen az MSZP jelöltje. Ez önmagában még nem baj, hiszen a koordinált egyéni jelölt állítás és maximum két ellenzéki lista bár nem ideális, de tudna működni. Tudna, de nem ilyen emberekkel, nem ilyen szervezetekkel.

Összegezve: 

A kormánynak a szándéka és a képessége is megvan arra, hogy befolyásolja Orbán legfőbb kihívójának személyét. Az ellenzéknek pedig megvan a kellő gyengesége, gerinctelensége és ostobasága, hogy ehhez nevetve asszisztáljon.

Sokszor említettem a Bajnai-féle párhuzamot, nem véletlenül: ezek a módszerek és jelenségek 2014 előtt már megmutatkoztak, a felállás pedig semmit nem változott érdemben. 

Botka igazi esélytelensége pedig pont abból fakad, hogy elég ijesztő jelölt. Ezért eléggé utálják az elvtársai és eléggé félik az ellen oldalon lévők. Jó, ez így leírva vicces, de azért komolyan vehetőbb, mint Mesterházy, nem?

screenshot_2_1.png

Ja, van egy + 1 pont is, ami mindent üt: Ha tévedek a fentiekben, az azt jelenti, hogy Botka László eleve esélytelen, ezért nem is ijesztő és nem is utálható, így a cikk is értelmetlen. De azért, kösz, hogy elolvastad!

Egy megjegyzés: lehet, hogy Medgyessy Péter többek között éppen azért is nyerhetett 2002-ben, mert valahogy besurrant a radar alatt. Persze, akkor még nem volt a Rogán-Habony féle őrület, és létezett az MSZP, mint igazi párt, nem volt a baloldalon egy olyan elszabadult hajóágyú, mint a mostani Gyurcsány, de volt az akkori okos és dinamikus Gyurcsány, aki sokat segített a kampányon.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://niche.blog.hu/api/trackback/id/tr912150173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sexual Harassment Panda 2017.01.25. 12:37:55

"kihasználják a saját maguk számára átírt választási törvény 'adottságait'"

Kb eddig olvastam.
Viszlàt.

kewcheg 2017.01.25. 13:06:29

... Botka az egyetlen normális csávó az ellenzéki oldalon.....(mondom ezt úgy, hogy soha nem azavaztam rájuk, de a finoman szólva is narancsszínű ismerőseimnek is mind ez a véleménye, éppen ezért a Fidesznek se jó)

kewcheg 2017.01.25. 13:08:19

... Ha lenne esze, csinálna egy pártot....

nicheblog 2017.01.25. 13:21:27

@Sexual Harassment Panda: annyira de annyira kíváncsi vagyok, hogy ezzel a mondattal mi a bajod?
pls, világosítsd fel sötét elmémet a választási rendszer igazságosságáról!

Kivlov 2017.01.25. 13:35:00

Legnagyobb gond az, hogy a magyar politikában a mindenkori ellenzék semmi más célt nem lát, csak azt, hogy tüntessük el a kormányt. Bárhogy.
Többet között ezért van csak 2 pólus.
Miért nem lehet úgy politizálni, hogy vagy egy víziónk hozzá egy programunk, képviselünk valami értékrendet vagy társadalmi csoportokat. Aztán meglátjuk, ez mennyi szavazatot hoz. És ha nincs sehol abszolút többség a szavazás után, akkor keresünk Partnereket magunk mellé.
De ez már eleve ki van lőve, amikor arról megy a logika, hogy csak 1 ellenzéki jelölt meg lista legyen. igen? Akkor minek van több párt? És még kikérik maguknak, hogy ők "mások", meg ilyesmi.
vicc...

metax 2017.01.25. 13:46:59

@Sexual Harassment Panda: Hé troll, azért mert te tudomást sem kívánsz venni róla - vagy inkább el kívánod hallgatni - a gyalázatos választási tv. Fideszt védő mechanizmusait, attól még a tény tény marad.

2014 óta a magyarországi választások sem nem tiszták, sem nem szabadok.

Ergo, ellenzék azon nem nyerhet.

torró 2017.01.25. 13:51:56

Az MSZP akkor bukott meg amikor Németh Miklós helyett a Medgyesit indította. Botka legalább olyan karakteres mint Németh volt. Csak mostanra már a párt igen nagyot esett vissza. Köszönhetik ezt Kovács Lászlónak. Gyurcsányt csak azért utálják mert őszintén kiterítette a lapokat. Igaz kicsit rossz sorrendben jött elő vele, mert ezt a parlamentben mondja el, lemond, átalakítja az MSZP-t , ma biztos nem volna 2/3-a a FIDESZ-k. Viszont annyira erős az egója, hogy most azt hiszi nélküle semmit nem lehet helyre hozni. És Botka nagy ellenfél neki.Hogy hátra tud e lépni? nem gondolom.

metax 2017.01.25. 13:55:12

Blogger, te ott követed el a hibát, hogy a gyalázatos választási tv.-t csak, mint járulékos tényezőt tünteted föl.

Pedig ez a kiindulási alap. Ez mindennek az alfája és ómegája. Az ősbűn. Egy nagy szög a Köztársaság koporsójában.

Az ellenzék pedig valójában egy valamiért tehető felelősé. Hogy asszisztálnak a rendszerhez. Viselkedésük bohóckodás csupán. Jelenleg nincsen ellenzék ma M.o-n.

kewcheg 2017.01.25. 13:56:41

@torró: Jogos. Németh Miklós a mai garnitúrához képest maga volt a megtestesült angol gentleman...Lehet hogy naív vagyok, de amit hallottam róluk a monokiaktól, egy ceruza nem sok, annyi nem ragadt a kezéhez miniszterelnökként.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.25. 13:57:55

@nicheblog: nos nézzük csak...A választási rendszer valahogy ki lett alakítva, lehet róla vitatkozni, hogy jól vagy rosszul. DE! Vonatkozik mindenkire. 2014-ben a nagy "nem tudunk gratulálni a Fidesznél, mert megbillentettek a pályát" mantrazasa közben egyetlen értelmes hang hallatszott a balosoknal. Szekeres Imre azt mondta, hogy lehet ezen vitatkozni, hogy a rendszer rossz, de 800.000 szavazattal kevesebbet kapott az összefogás, mint a fidesz és így, nem lehet egy kormányt leváltani. De továbbmegyek tegyük fel, hogy a bal oldal szerez ennyivel több szavazatot...Ugyanúgy aránytalanul sok mandátuma lehetne a parlamentben. Lehet, hogy torzít a szavazatok mandátummal konvertalasa, sőt biztos..Na de könyörgöm, a bal.oldara nem szavaznak az emberek. És amíg nem szavaznak addig soha semmilyen választási rendszerben nem fognak nyerni. Legfeljebb a régi kedvencükben, amikor ég, jelölt volt. Valahogy 14-ben és most sem érződik meg a választói hangulaton az a fene nagy kormanyvaltasi hevület. Már pedig ha itt minden annyira szar lenne, mint ahog, beállítják ugye stadionokkal stb, akkor az emberek elmennének és szavaznának a kormányváltásra. Pont. Apropó stadion..Az ugye megvan, hogy a fidesz eddig összesen nem költött annyit stadionokra, mint az a 160 milliárd a 4-es metro ügyben. Nem véletlen akart 2010-ben Tartós rengeteg szerzodet felmondani, de úgy, volt megírva, hogy a fél.lndas miatti kártérítés drágább volt, mint bennemaradni egy rossz szerződésben.

nicheblog 2017.01.25. 14:08:45

@metax: egyetértek. de azon változtatni nem lehet - egyelőre.
a megváltoztathatatlanról is írhatnék posztot, de annak kevesebb értelmét látom :)
amúgy igen...akik nem értenek a választási rendszerhez, azok el sem tudják képzelni, mekkora hendikep.

amúgy...2013 óta többször felmerült bennem, (és tudom, hogy a nálam a dologhoz ezerszer jobban értő választásjogi szakemberekben is) hogy ki lehetett a választási tv. valódi szerzője. ha ezt a zsenialitást a kormányzásra fordítanák...

sZulamith 2017.01.25. 14:13:16

Ritkán lehet ilyen jól szerkesztett irást olvasni, politikai pártok, illetve személyek választási esélyéről.

Azt gondolom, hogy az Orbán kormánynak fő képessége a pénz, ami az ellenzéknek fő gyengesége. Ha nem szó szerint motiváló, de itt is kell a pénz, pénz és pénz (mondá Montecuccoli):)

Zsoltbacsi 2017.01.25. 14:17:46

@nicheblog:

Bar nem engem kerdeztel, de segitek:

Az a baja a baloldalnak, hogy senki se hajlando rajuk szavazni, es egyszerubb tukorbenezes helyett a masikat vadolni. Peldaul gyakori erv, hogy azert valtoztattak meg a valasztasi torvenyt, hogy kikenyszeriti az egymassal nem egyeterto ballib partok "osszefogasat". Azt egyetlen szepseghibaja a dolognak, hogy 2011ben, amikor a torveny keszult meg nem letezett se a DK se az Egyutt es a tobbi torpepart se...
A tobbi valtoztatast meg szinte kivetel nelkul mind a mostani ellenzek kovetelte: kisebb parlament, uj valasztokorzetek...

Ha mar valasztokorzetek: szerinted mi alapjan allapitottak meg, ha elotte 276bol 273 korzetben nyertek...? Gyakorlatilag a lotto kategoria...

Es a legszebb: ballib szakertok kb fel eve matematikailag lemodelleztek, hogy mi lett volna ha a 2014es valasztasokat a 2010es (regi valasztokorzetek, 386 fos parlament) szabalyok szerint rendezik meg. Hat, nem az az eredmeny jott ki amit vartak: 260 kepviseloje lenne akkor a fidesznek. 257tol megvan a 2/3...

Es van meg rengeteg logikai ellentmondas a ballib "ervekben"

Sexual Harassment Panda 2017.01.25. 14:17:49

@dorian gray: maradjunk annyiban, hogy az fog kormànyozni, aki több szavazatot kap.
Ha 2018-ban a ballibàk lesznek azok, akkor ők fognak kormànyozni.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.25. 14:23:22

@Sexual Harassment Panda: Erről ugattam :) tény, hogy a győztest túlzottan felülreprezentálja Parlamentben a mostani rendszer..de ha 2014-ben fordítottan alakultak volna a szavazatok,akkor a balosok gondolom nem sipákoltak volna, hogy jaj de erősek lettünk..nem jó ez így. Akkor nem lenne szar a választási rendszer, csak azért az mert vesztettek. Hát tessenek megszólítani az embereket, hogy húzzák oda az x-et. De amíg nem kapnak minimum közel azonos szavazatot legalább,mint a kormány,addig nincs miről beszélni.

Zsoltbacsi 2017.01.25. 14:26:54

@Sexual Harassment Panda: @dorian gray:

Raadasul azert is hazugsag a rendszerre fogni, mert a tisztan listas valasztasokon (pl EP) se hasitanak....

Ja, es 1994ben meg az mszp/szdsz volt tulzottan felulreprezentalva...

Sexual Harassment Panda 2017.01.25. 14:29:19

@dorian gray: @Zsoltbacsi:
Gondolom egyszerűbb a vàlasztàsi rendszert okolni.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.25. 14:31:06

reálisan látod poszter

az országnak az lenne a legjobb ha Orbánnak felnőne az ellenzéke, ahhoz viszont az kell, hogy az mszp és a dk 2018ban kiessen a parlamentből.....csak akkor fogják kirúgni elhasználódott embereiket

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.25. 14:39:41

A DK és az MSZMP között feloldhatatlan ellentét van, így sosem lesz Botka közös ballib jelölt-

Sexual Harassment Panda 2017.01.25. 14:41:40

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: szerinted, a momentum-ot is tàmadni fogjàk a ballibek, ha pàrttà alakulnak ès nem àllnak be az "összefogàsba"?

laci_52 2017.01.25. 15:03:48

A cikk egy fölösleges szófosás. Gyurcsány egyedül meghiúsít mindenféle ellenzéki összefogást, ha nem ő lesz a miniszterelnök-jelölt. Márpedig nem ő lesz, mert nagyon sokan utálják, főleg az MSZP vezetői.

rfbzs 2017.01.25. 15:14:19

Niche...!
Beképzelt bolond vagy, aki mindentudónak gondolja magát.
Nem kell feltétkenül közhirré tenni az "alternativ tényeidet".

rfbzs 2017.01.25. 15:16:01

@laci_52:
Túl sokat gondol Gyurcsányról, de lehet hogy csak a saját kivánságait nevesíti.

Kivlov 2017.01.25. 15:19:41

@csentecsa:
A gond az, hogy abból már van vagy 5.
és inkább egy jobbközép kéne. :D

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.25. 15:33:43

Az a MÁSIK Párt am elszedi a nem fidesz szavazókat nem szocdem lesz (ami a fidesz), meg nem jobbközép lesz (mer az is a fidesz), hanem egyszerüen a NEMORBÁN párt lesz, éspedig Vona lesz az.

A maradékok kipotyognak 2018ban vagy 2022ben végleg, aztán Vona lesz a NEMORBÁN pártvezető. A semmiből nem lesz szalonna, a Jobbiknak már megvan a szervezete, tapasztalata, gyakorlatilag 1990 óta tartósan és jelentékenyen semmilyen más párt nem tudott megmaradni a Jobbikon kívül.

ennyi

nicheblog 2017.01.25. 15:34:14

@rfbzs: melyikkel van bajod? örülnék, ha kifejtenéd.
én legalább közzéteszem, amit gondolok, te meg félmondatokban minősítgetsz.

altona 2017.01.25. 15:55:07

@metax: Ki akadályozza meg a balos gyökereket, hogy a szavazófilke magányában odabasszanak egy X-et kedvenc veresfasiszta jelöltjükre?

altona 2017.01.25. 15:57:18

@kewcheg: cerka lehet, hogy nem, de az általa elindított spontánprivatizáció megérne egy faszkorbácsot, asszem. Kapott is érte egy személyzetis állást a világbanknál. a qwa annyát!

Csetmenszky Csöpi 2017.01.25. 15:57:56

Túl van ez gondolva. A kendős nénik Viktort fogják szeretni, mert szép, Botka meg nem.

morph on deer 2017.01.25. 16:50:45

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
"A maradékok kipotyognak 2018ban vagy 2022ben végleg, aztán Vona lesz a NEMORBÁN pártvezető."

Hát azt se gondoltam soha, hogy egyet fogok érteni veled, de ez van! :)

morph on deer 2017.01.25. 16:52:10

@Csetmenszky Csöpi:
"...Viktort fogják szeretni, mert szép..."

Hány dioptriás volt, amit elvesztettél?

morph on deer 2017.01.25. 17:00:42

@csentecsa:
"...és a csinál az Mszp-ből egy tisztességes szocdem pártot.."

Ez teljesen rendjén is van, sőt, kívánatos.
Azért valahol a politikai spektrumban kell, hogy legyen egy valódi szociáldemokrata szín is, a szó eredeti értelmében.

Ettől még lehetne kooperálni egyazon cél érdekében, és nem azzal kezdeni, hogy "itt ne, ezt ne, most ne..!" - mint az a bizonyos szűzlány - ha valóban a cél a fontos.
Vagy nem, mert nem az a a lényeg, mint pl most.

aprika 2017.01.25. 18:03:02

"Az 5 ok, amiért Botka meg fog bukni..." A Fidesz már biztos betárazott néhány további okot is, csak kivárja a megfelelő pillanatot...

Parajpuding 2017.01.25. 18:36:58

Botka az egyetlen alkalmas ember nem csak az mszp-ben, hanem az egész bal oldalon. Viszont az esélyeit legjobban éppen az mszp és a baloldal rontja.. Ő ezt érti és fel is fogja, ezért szabta a feltételeit.. Ami jó eséllyel nem fog teljesülni. Ez a saját farkát kergető kutya játéka. A kérdés, hogy abbahagyja, vagy kergeti 2018-ig.

Nerevaryne 2017.01.25. 18:39:57

Világ életemben a Fideszre szavaztam, de miután Szegedre költöztem megértettem miért maradt ez MSZP fellegvár. Botka olyan jól irányítja ezt a várost hogy ég és föld a különbség mondjuk Debrecenhez képest (ott éltem egy évig Szeged előtt). A következő választásokon már Botkára szavaztam és ez így is fog maradni amíg itt van. Ha elmegy és a maga képére alakítja az MSZP-t akkor az országoson is rájuk fogok szavazni. Kivéve ha Gyurcsány valami vezető szerepet kap, ha ő ott van még Botka jelenléte se vesz rá hogy oda rakjam azt a bizonyos ikszet. Az nem lesz elég, ha egy változatlan baloldalnak odarakják az élére mutatóba. Meg kell változni, ehhez személycserék kellenek, el kell fogadni és meg kell lépni. Különben várhatnak a kormányváltásra addig, amíg nyugdíjba megy az összes balos veterán. Ki tudja addigra lesz-e MSZP egyáltalán?

dunántúli gyerek 2017.01.25. 18:49:34

@Nerevaryne: hát persze az mszp-t pénzelő oligarchákat fogja majd Botka a maga képére formálni....sok sikert hozzá de ált. aki a pénzt adja az mondja meg hogy mi lesz.

6.Lenin 2017.01.25. 18:55:22

@altona:

Igen, így születnek a legendák. Igyekeznek elmosni a múltat, hátha más sem emléxik ezekre. Németh Miklós vissza is vonult, nem akart szerepet vállalni. szerintem örült, hogy megúszta az utolsó ténykedését Mo élén. Majd 1x talán-ha lesz rá akarat is- tisztázódni is fog a szerepe.

6.Lenin 2017.01.25. 18:58:25

@Nerevaryne:

Jó szöveg egy névtelen, ellenőrizhetetlen felületen.

Állítólag volt aki látott olyasvalakit, aki valahol hallotta , hogy .....

2017.01.25. 19:31:36

@Sexual Harassment Panda: "Kb eddig olvastam.
Viszlàt. "

Kit érdekel? A kutya sem volt rád kiváncsi eddig sem, szarzsák.

Gabor Ventilla 2017.01.25. 19:36:30

Szerintem 2002-ben a FIDESZt anyugdíjasok buktatták meg, akik nem értették meg, hogy miért ne lehetne AKÁRMENNYIVEL emelni a nyugdíjakat. 2006-ban Gyurcsány vakmerősége győzött.
T. Szerző: felfedezted a kanálban a mélyedést... Nevezetesen azt, hogy az értéktelenebb emberek "zsigerből gyűlölik" a náluk különbeket....

Gabor Ventilla 2017.01.25. 19:51:45

T. nicheblog: Olvastam a "bemutatkozásodban", hogy az elvek csupán csomagolóanyagot jelentenek a pártok számára Ez tetszik. Annyit korrigálnék, hogy a haszonelvűség az igazi vezérlő elvük: a 40-es években a kisnyilasokból kiskommunisták lettek. Volt egy szabvány -szövegük is. Valami ilyesmi, hogy "Eddig kicsi voltam, buta voltam, NA DE MOST MÁR...stb

gmihaly621 2017.01.25. 20:18:27

@torró: Nem úgy volt, hogy Németh Miklós mórikálta magát, nem akart miniszerelnök lenni újból, a Megyó pedig igen? És a nemzeti érzelmű Macskássy Izolda művésznő hogy fényezte ezt a patrióta erdélyi embert, aki még románul is tud ! Ha nem rezelt volna be, és az osztogatást abba tudta volna hagyni, akkor Fletó sem tudta volna a bársonyszékből kibuktatni, vagy épp emiatt tudta volna azt megtenni. Az akkori ellenzék mellett az akkori nagyokos Nyugat-Európai Mucsa is rendesen keresztbe tett, és még sokan mások.

Jolka40 2017.01.25. 21:14:46

Még támogatni is tudnám a Fideszt, ha emberi hangon tudnának szólni. Ha egyszer valaki azt mondaná: bocs, emberek, ezt elszúrtuk. Vagy azt, hogy a sikereket egy kicsit eltúloztuk. Vagy hagynák, hogy a másik oldalnak is legyenek szószólói, médiája. Ha közvetítenék a TV-ben, rádióban a parlamenti csatározásokat, mint a rendszerváltást követő évtizedben. Ha nem hegemóniára törekednének, csak jó kormányzásra.

szepipiktor 2017.01.25. 22:37:33

1) Ki a kutyát érdekli egy ma már bukott, megélhetési karrieristákból, volt pártvezetőkből és kitenyészett neo-KISZ vezetőkből álló párt bármely vezetője? Nem mindegy? Szoci szülők szocigyereke.
2) Aki tudatosan kivonult az országos politizálásból, attól miért várjuk el az országos sikert???? Kit érdekel Szombathelyen egy Szegedi politikus?
3) Ma két párt akar hatalomra jutni, a fidesz és a Jobbik. A többi százalékokat akar és pozíciókat, az jól fizet és nincs felelősség...

szepipiktor 2017.01.25. 22:40:03

@Gabor Ventilla: Akkor a nemzet és a párt orvosa, a höhöhö Mikola szólta el magát... Már osztogatták a pénzeket, amikor az a barom elkottyintotta, hogy nekik a külföldi magyaroknak CSAK a szavazatuk kell a maradáshoz.
És ezt turbózta fel a média, jogosan, és ez billentette a arányokat.

kvadrillio 2017.01.25. 23:48:22

háááááátez....beszarááááááás !!! :))))))))))))))))))))))))))
2017. 01. 25. 18:53
#CsiszárJenő
#Milánó
#Konzul
Ennél tökéletesebb már nem lehet a NER: főkonzul lesz Csiszár Jenő

2017. január 25-e színarany betűkkel lesz felírva a magyar diplomácia történetének lapjaira. Új korszak kezdete ez a mai nap!

Csiszár Jenő igen hosszú utat járt be a kamaszkoromban titokban éjjel hallgatott zseniális Apukám világától a Heti Hetes ballib lakossági humorvályúján és a csokifaszon át az überciki köztévés vetélkedőkig. Legutóbb akkor hallhattunk róla, amikor júliusban kirúgták a közmédiából, ahol a Duna Televízió szórakoztató főszerkesztőségét vezette. Ám a Nemzeti Együttműködés Rendszerében senkit sem hagynak az út szélén.

Most végleg révbe érhet Havas tanár úr hűséges tanítványa: Jenőből ugyanis

milánói főkonzul lesz.

A hideg januári estébe napfényt hozó hírt közlő mno megjegyzi, hogy Csiszár számára nem teljesen idegen a terep, hiszen korábban már lakott a városban.

A műsorvezető 2001 és 2003 között valóban élt Olaszországban, ám ennél lényegesen komolyabb szakmai referencia, hogy 2009-ben Arena Alessando (aka Sandro) mesterszakáccsal olasz gasztronómiai műsort készített

"Olasz meló" címmel.

Világos tehát, hogy Csiszár Jenőnél felkészültebb diplomatát széles e világon nem találhattak volna a feladatra. Én már tűkön ülve várom Torghelle Sándor düsseldorfi főkonzuli kinevezését, amire őt vitán felül alkalmassá teszi, hogy 2010-11-ben egy idényt lehúzott a Fortuna Düsseldorfban. További távlatokat nyithatna meg, ha az egész diplomáciai kar vezetését Kovács "Kovi" István nemzetközi elismertségű felnőttfilmrendezőre bíznánk, aki 2004-ben már bizonyította hozzáértését az "Élvezetek nagykövete" című alkotással.

morph on deer 2017.01.26. 00:47:28

@csentecsa:
"Ezek az alapfeltételei egy olyan baloldali nagy párt létrejöttének, amely eredményesen veheti fel a harcot a Fidesszel 2022-ben.."

Én még azt sem tartom fontosnak, hogy kormányozzanak, de lenniük azért kéne, mert valakinek hivatásszerűen illene már felvállalnia annak a pár millió embernek az érdekképviseletét, akik momentán a két 'oldal' közt hányódnak, és bár gürcölnek vakulásig, soha nem jutnak előbbre.
A hatalom szerintem többedleges (van ilyen szó?) kérdés...

morph on deer 2017.01.26. 00:51:29

@kvadrillio:
"NER: főkonzul lesz Csiszár Jenő"

Ez azt is jelenti, hogy létezik 'alkonzul', is, 'konzul' is, és ő lesz a 'főkonzul', mert pont az hiányzott, és végre megvan a kvalifikált személy..?

De jó..!
Vagy valami...

Zsoltbacsi 2017.01.26. 01:24:36

@morph on deer:

A fokonzul egy rang. Ha jol emlekszem valami ilyesmi lehet a ranglista: attase-konzul-fokonzul-kovet-nagykovet

Balt 2017.01.27. 14:01:49

@metax: Török Gábor 2014: "Olyan választási rendszert még nem találtak ki, amin ez az ellenkék nyerni tudott volna."

Balt 2017.01.27. 14:10:04

@altona: Na ja. Aztán egy Medgyessy pénzügyminiszterrel... Szép dolog a nosztalgia, de még jobb az amnézia. :)
süti beállítások módosítása