niche

niche

A vásárhelyi csoda csak egy napig tart

2018. február 26. - nicheblog

 A hódmezővásárhelyi eredmény megmutatta, hogy igenis lett volna esély legyőzni Orbánt. De az ellenzéki politikusok nem ezzel voltak elfoglalva, inkább folytatták az önsorsrontást és a komédiát, amit 2013-ban kezdtek. A taktikáját tekintve mindenki tévedett, ezért a 2018-as választást az nyeri meg, aki a téves taktikája mellé a legerőszakosabb eszközöket választotta - a kormánypárt.

A 2018-as választást a Fidesz elvesztette, de mivel nincs aki megnyerje helyette, ezért mégis hatalmon marad - valahol ennek a gondolatnak a rögzítésénél hagytam abban egy időre a blogolást, mert ez az a pont, amiről el kell mozdulni, és amíg nincs elmozdulás, addig csak ugyanarról lehet beszélni, feleslegesen.

A hódmezővásárhelyi győzelmet most minden marginális párt a sajátjának fogja kezelni, pedig az égvilágon semmi nem történt, csak megtudtuk, amit eddig is tudni lehetett: a Fidesznek nem elég a migráncsozás, az ellenzéki pártokat pedig külön-külön elutasítja a nép, de egy Fidesszel szembeni jelöltre mindenki leszavaz, tök mindegy, milyen támogatók vannak mögötte.

Szóval a pártok örömködnek, pedig most lenne okuk igazán a szégyenkezésre. Az ellenzéki politikusok diadalittas beszédeket mondanak, pedig most kéne örökre eltakarodniuk dolgozni. Miért? Mert bebizonyosodott, hogyha nem a szart keverték volna 8 (vagy inkább 28) évig, akkor a Fidesz most SIMÁN legyőzhető lenne.

Mindjárt itt a választás, és az ellenzék olyan fejvesztett kaotikus állapotban van, hogy arra még az sem gondolt, aki tényleg minden marhaságot kinéz belőlük (azaz én sem gondoltam erre).

Korábban leírtam ide pár alap gondolatot, szeretném felidézni:

  • a Fidesz bázisa stagnál. A Kubatov lista, a migráncsozás, a Soros-tervezés egyet tud: összetartani a maradék szavazókat. A hódmezővásárhelyi választás igazolta ezt, ismét hasonló nagyságrendű szavazatot kaptak, mint a 14-es polgármester választáson. Csak most volt ELLENFÉL
  • a fentiek miatt ez a bázis akkor elég - akár a 2/3-ra is - ha az ellenzék fragmentált, és emellett kényszeresen idióta is, hol magától, hol valami furcsa külső sugallatra
  • a Jobbikkal össze kell fognia mindenkinek. Nem elvi alapon, hanem technikai alapon. Le kell váltani a kormányt, vissza kell állítani a demokratikus kereteket, aztán lehet félni a szélsőjobbtól egy tisztességes választáson, de addig is az 5-6 kulcsterületen rendbe lehetne tenni az országot (nekem egy jobbikos egészségügy miniszter reformja ugyanolyan jól esne, ha 6 helyett 1 órát kéne csak várni a sűrgösségin)

A tanulságok listáját frissíteném:

  • Kész Zoltán azért nyerhetett anno, amiért a tegnapi események is megtörténhettek: mert kicsiben képesek összefogni a pártok, hiszen ott nincs nagy tét
  • nagyban ez soha nem fog megvalósulni, amíg KariGeri vagy Gyurcsány Parlamentbe trükközése lesz egy-egy politikai párt legfőbb prioritása
  • a Fidesz soha, de soha nem lesz már ennél népszerűbb. Hatalmának megtartása így két vonalon lehetséges: Tovább folytatni az ellenzéki pártok megosztását, illetve tovább erősíteni a választási rendszer, és az egész politikai klíma brutális ellenszelét
  • Továbbra is azok a karakterek tudnak győzni a Fidesz ellen, akik nem régi pártkatonák
  • Az ellenzék most "rájött", hogy van esély, és elkezd kapkodni pár nappal a választás előtt. Mintha a 89. percben, 0:3-nál szerzett gól ébresztene rá egy csapatot, hogy az ellenfél verhető

És az állandó tanulság: a magyar ellenzék történelmi bűnt követett el azzal, hogy nem volt képes a 2018-as választást egy Orbán elleni népszavazássá tenni.

A prognózisom pedig semmit nem változott: az önzőség, butaság, korlátozottság és korrumpálhatóság továbbra is olyan konstellációkat fog alkotni az ellenzéki térfélen, ami elég lesz a Fidesznek ahhoz, hogy nyerjen - még úgy is, hogy már maguk a Fidesz tagok sem hiszik el a Német Szilárd nevével fémjelezhető szürreális álvalóságot. 

Mi lehetne a megoldás? Nem, nem az összefogás. Abban az értelemben nem, hogy Gyurcsány fogjon össze Karácsonnyal, meg Bokrossal meg Fodorral, na az nem. Az pont arra jó, hogy a vásárhelyen történtek helyett az legyen, ami eddig is volt. 

A 18-as bukás lesz az a tisztió tűz, ami esélyt ad eltakarítani a megélhetési ellenzékieket, hogy eltakaríthassuk a megélhetési kormánytagokat.

ps.: azért az marha érdekes, hogy mennyire nincs értelme már a Szigetvári-Vető féle elemzésben felállított kategóriáknak, mennyire simán veszthette el a Fidesz a Navrasics, majd a Lázár uralta körzetet/várost. Pedig az említett elemzés nagyon alapos, de közben annyira megváltozott minden, és erre a megváltozott valóságra mintha senki nem eszmélt volna rá...

A bejegyzés trackback címe:

https://niche.blog.hu/api/trackback/id/tr7613699768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

api99 2018.02.26. 22:08:26

"...az ellenzéki pártokat pedig külön-külön elutasítja a nép, de egy Fidesszel szembeni jelöltre mindenki leszavaz, tök mindegy, milyen támogatók vannak mögötte"
Tévedés
Nagy tévedés
Csak akkor szavaz le mindenki, ha a jelölt független.
A jobbikos szavazók olyan 60-70%-a a fideszre fog szavazni, ha a jobbik összefog az mszpvel, vagy dkval vagy .....
Itt nem volt ellenzéki jelölt, csak egy független. Vele szemben nem indítottak az ellenzéki pártok senkit. Ez egész más helyzet, mintha van valahol egy mszps jelölt és arra kéne szavaznia egy jobbikosnak.
Nem vagytok észnél, hogy ezt még mindig nem értitek. Ennyi év után sem.

Bolshevik 2018.02.26. 23:01:53

Lol hogy örülnek a balos ellenzékiek, hogy megválasztottak vásárhelyen egy mélyen vallásos jobbikost :D Ez már tuti rohan majd behajolni Brüsszelnek, közben a kerítést is lebontja majd :D

Kelly és a szexi dög 2018.02.26. 23:21:56

De ugye Fletó nem jön vissza!?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.02.27. 00:07:05

Ha a Jobbik és az LMP mögé beáll a baloldal a körzetek 90%-ban, cserébe a maradék 10% prolis körzetekben ők a komcsik mögé. Plusz a DK-val csak akkor áll össze bárki is, ha Gyurcsány megy a böribe, plusz teljes vagyonelkopzás másik 20 megélhetés prominens balossal, akkor lehet kormánytváltani és párszáz Fideszest a böribe jutattni, ahol ebédidőben kipolitizálhatnák magukat a balos börtöntöltelékekkel. Ennyike a képlet. Még működhet? Igen. Csak pár tucat lejártszavatosságú balos bűnözőt kell beáldozni a baloldalnak!...

ételizésítő 2018.02.27. 02:31:53

@Hungarian Geographic:
Mondjuk Gyurcsány a vagyonát még azelőtt szerezte, hogy politizálni kezdett volna.
Ellentétben mondjuk a fideszes rablóbanda tagjaival.
Szóval nem tudom, ott mire akarsz vagyonelkobzást.
Gyurcsány miniszterelnökként egy fillér fizetést nem vett fel.
(Más kérdés, hogy tényleg háttérbe kellene vonulnia, mert erősen kontraproduktív, hogy még mindig a Parlamentbe akar kerülni, rontja a Fidesz leváltásának esélyeit.)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 06:59:28

@ételizésítő:

Gyurcsény MINDN vagyona a politikából van.

S az meg, hogy nem vette fel a bérét pofátlanság.

vergyula 2018.02.27. 07:54:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "S az meg, hogy nem vette fel a bérét pofátlanság." - úgy érted, ezzel csak kérkedett, mondván ő gazdag, és nincs szüksége a fizetésre?

nicheblog 2018.02.27. 08:12:11

@api99: "Továbbra is azok a karakterek tudnak győzni a Fidesz ellen, akik nem régi pártkatonák" - sztem kb ugyanazt mondjuk

Budai Péter 2018.02.27. 08:27:43

Na végre egy normális poszt.

Bár nekem úgy tűnt tegnap, hogy a csuti most már bukik bele a pöcegödörbe, és csak egy lépés a 2/3-os Jobbik-MSZP-s győzelem, de akkor mégse.

A Fidesznek elég jókor jött ez. Talán direkt intézték így.

Kukubenko 2018.02.27. 08:54:01

Nyomorult libsi-komcsi banda még a Jobbik hátán is visszakapaszkodna a hatalomba......

Mistral1011 2018.02.27. 09:27:09

Aki lopott, a félkezét levégni. Mindegy, hogy a sapkáján narancssárga szegfű vagy vérnarancs volt!
Zeng a média a Közgéptől meg a pénztárosról.
De ugye emlékszünk még a Vegyépszer nevű cégre, ami egy "jézuszszíve"-szerű kft-ből kicsit megnőtt !?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 09:28:47

@vergyula:

Igen.

Ha úgy látja, hogy neki ez a pénz nem kell, akkor felfeszi, majd átutalja valami nemes célra - ez korrekt eljárás. De az nem, hogy a nála szegényebb poolitiiusokat megalázza.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 09:31:47

Jobbik, Momentum nem fog összeállni a poszt-MSZMP pártokkal. Ezt jól is teszik. Még az LMP se valszeg. A mama mindig azt mondta előbb hagyjuk magunk mögött a múltat...

martineden 2018.02.27. 09:31:59

@Kukubenko:,, Nyomorult libsi-komcsi banda még a Jobbik hátán is visszakapaszkodna a hatalomba."...te azokrol beszelsz ,akik meg onalloan egyetlen egyeni korzetben sem nyertek? Muhaha...

martineden 2018.02.27. 09:36:19

@Bolshevik: Olvasd , hulye gyerek...,,Márki-Zay elismerte, hogy a helyi Jobbik-elnök kapacitálta az indulásra, de neki is megmondta az elején, hogy ő nem jobbikos. Nem értett ugyanis egyet a Jobbik cigányságot és EU-t támadó politikájával. "

_most_ 2018.02.27. 10:01:51

@api99: ugyan, ez már rég nincs így, a jobbikosok már jobban utálják a fideszt, mint az mszp-t. Mondjuk azok után, hogy ahogy a fidesz 300 milliós bírságot szabott ki a jobikkra, gyakorlatilag ellehetetlenítve ezzel a pártot, nincs más esélyük, csak ha veszít a fidesz, bármi áron.

_most_ 2018.02.27. 10:04:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nen Lázár mondta hogy mindenki annyit ér, amennyije van? Nem unod még ezt a kettős mércét, hogy a fidesznek semmit se rósz fel, a baloldalnak meg mindent?

Kivlov 2018.02.27. 10:15:29

"a Fidesz bázisa stagnál."

Az ellenzéknek meg nincs is. Ezt mondom évek óta. Hogy nem orbánozni kellene, hanem magukba nézni és az elmúlt 8-10 év alatt érdemi, hiteles, reális alternatívát felépíteni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 10:42:21

@_most_:

Támpgassam a nagyobb rosszat, csak mert a kisebb rossznak is vannak hibái?

Lázárt pedig nem támogatom.

_most_ 2018.02.27. 10:46:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nem mondtam támogasd a baloldalt, csak lehetnél objektívebb, és ugyanszokat a hibákat a fidesznél is észrevehetnéd, leragadtál a múltban, 8 éve fidesz kormány van, és te még mindig csak Gyurcsányozol.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 11:23:51

@_most_:

A kérdés nem az egyes pártoké. Engem a pártok nem lérdekelnek 1999 óta, csak elovek mentén politizálok.

Vedd észre, a ballibeket se apró hülyeségek miatt kritizálom, hanem elvi alapon. Tőlem sose olvashattál pl. olyat, hogy a csúnya Gyurcsány korrupt, mert ennek semmi jelentősége.

Viszont az alapkérdés nem változott.

S persze a ballibek nem baloldal, nekem nincs bal-jobb problémám. Kívül állok ezen, sőt ha kötelező választani, a balt választom a jobb helyett.

Bolshevik 2018.02.27. 11:30:19

@martineden: látens jobbikos? :D

De érted, ha a fejetek tetejére álltok, akkor sem balos ez a jelölt, szóval a faszért örömködik itt az összes balos. Annak örülnek, hogy "megszopta a fidesz", mert annak nem tudnak, hogy bármiben is nyertek volna.

martineden 2018.02.27. 11:47:55

@Bolshevik: Nem balos, de nem is jobbikos.Kozos gyozelem volt.Egyik oldal sem sajatithatja ki maganak, de orulni orulhet mindenki.

2018.02.27. 11:55:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ki nem állhatom Gyurcsányt (meg az összes többit se, hogy őszinte legyek), de akkor nyugodtan kezet csókolhatsz neki utólag.

PONTOSAN azt csinálta ugyanis, amit számon kérsz rajta.
A miniszterelnöki fizetését minden hónapban karitatív célokra fordította. Aztán amit a lemondáskor kapott (szabadságmegváltás, végkielégítés - elég tetemes summa volt), szintén jótékony célra fordította.

www.vg.hu/kozelet/mire-koltotte-a-fizeteset-gyurcsany-ferenc-116459/

nol.hu/belfold/gyurcsany_fizetese_jotekony_celra_ment_-464571

nemecsekerno_007 2018.02.27. 11:57:34

"(nekem egy jobbikos egészségügy miniszter reformja ugyanolyan jól esne, ha 6 helyett 1 órát kéne csak várni a sűrgösségin..."

Itt mutatkozik meg, hogy igazából semmi új nem lenne, csak kb. ugyanaz pepitában.

Nem ez a kérdés amit feltettél, hanem ez/ezek:

- A 7700 Ft/hó TB mindenféle egészségügyi ellátásra jogosít ugyanúgy ahogy a havi 50 ezer?
- Akinek külföldön dolgozik és fizet járulékot a gyereke/unokája annak kik dobják össze a nyugdíját?
- Akik tudják, oldják meg családon belül a EÜ-ellátás és a nyugdíj finanszírozását?
- A "maradék" rosszabb anyagi körülmények között élőknek ki fogja fizetni?
- Ez hosszabb folyamat, kb. 10-15 év. Mi a garancia arra, hogy egy populista, szociális demagógiával operáló párt nem csinálja vissaz.

Még mielőtt írnátok: "egészéletében fizette a TB-t, nyugdíj-járulékot" "nem stadiont építünk hanem az egészségügyre fordítjuk" meg hasonló szövegeket le se írjátok. Mert ha leírjátok akkor nem értitek az ország finanszírozási problémáit.

Ezek húsbavágó kérdések, a szlovákoknak iskerült kb. 10 év alatt közösen megoldani. Ha ezek az érvek nem szerepelnek az ellenzék hatalomba juttatása mellett, akkor nem értem miért is kéne.
Mert a többi téma ami a mainstream ellenzéki médiában szerepel az kurv@ra gumicsont és ugyanolyan demagóg mint a sorosozás a másik oldalon.

Ballib Cenzúrázók Réme 27 2018.02.27. 12:32:43

A Soros bérenc liberális horda buszokkal hozta vidékről Hódmezővásárhelyre az embereket hogy szavazzanak Lázár embere ellen. És persze a városba letelepített több tíz ezer migránst is kivezényelték a Soros bérenc álcivilek, hogy szavazzák le a Fideszt.

Orbán Viktort helyi hatalmát a Soros csicskák csak ilyen alattomos támadással tudák megdönteni, különben itt is buktak volna kétharmaddal, mint ahogy majd áprilisban fognak bukni. Addig is lesz azonban egy forró tavasz, amin minden eszközzel meg kell védenünk Orbán Viktort, nehogy a Soros bérencek megdöntsék a hatalmát és az egész Fideszt a börtönbe vágják.

MINDENKI JELENTKEZZEN ÖNKÉNTES KARHATALMISTÁNAK A LEGKÖZELEBBI FIDESZ SZÉKHÁZBAN HOGY A MÁRCIUS 15-I BÉKEMENETEN A BARIKÁDOKRÓL VISSZALÖVE TUDJUK MEGVÉDENI ORBÁN VIKTOR HATALMÁT!

Kivlov 2018.02.27. 12:42:32

@Budai Péter:
"A Fidesznek elég jókor jött ez. Talán direkt intézték így. "

Ha nem is direkt, de megint jól gondolkodtak előre. Egy kevésbé esélyes jelölttel indultak, így minimalizálva az esetleges veszteséget. Mivel nem történt semmi különös: 50% eddig sem volt meg a fityisznek, csak most az ellenzék nem rettentette el magától a logóival a népet, így tudott nyerni egy "független."

sas70 2018.02.27. 12:43:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez egy ostoba önigazolás, hogy elnézd a mérhetetlen korrupciót!
Tegnap egy fideszes haverom tajtékzott nekem, hogy milyen nyomorult, ostoba embereket engednek be a fideszbe és mindegyiknek csak a lopáson jár az esze, meg azon, hogy, hogy lehet valami "jó helyre" bekerülni. Kicsit sajnáltam, de nagyon nem.

sas70 2018.02.27. 12:45:05

@Kivlov: Az persze fel sem merül senkiben, hogy az emberek többségének már kibaszottul tele van a hócipője az egész ostoba, tolvaj bandával?!

sas70 2018.02.27. 12:47:28

@nemecsekerno_007: Ebben az ügyben mit is csinált Orbán majdnem 8 év alatt? Mégjobban lezüllesztették az egész rendszert és még azt is kilopták belőle, ami egy kis segítség lett volna, lsd. diagnosztikai eszközbeszerzési tender!

Kivlov 2018.02.27. 12:50:26

@sas70:
Nem. Az nem merül fel, hogy a kínálatból csak még rosszabb lenne. Lásd 2002-2010.

HaD 2018.02.27. 13:04:13

@ételizésítő: Gyurcsány a vagyonát akkor szerezte amikor már javában politizált! Mondjuk gyakorlatilag ingyen a timföldgyárat....

HaD 2018.02.27. 13:06:12

a legjobb a cikkben a "valami furcsa külsö sugallatra" megjegyzés:)

BéLóg 2018.02.27. 13:08:03

@api99: Csak nem gondolod, hogy ezt a ballibák MEGÉRTIK?
Én most mindenhol azt kérdezem, mégis, akkor Hódmezővásárhelyen melyik PÁRT is nyert?
nem is kell több kérdést feltenni. Ahogy te is szerintem jól látod.

Bolshevik 2018.02.27. 13:09:07

@martineden: Örülni örülhet mindenki, csak azon örülni, hogy "jó de nem a fidesz", elég sekélyes öröm, mert ez a tag a vallásosságával, hét gyerekével, látens jobbikosságával gyakorlatilag egy az egyben a KDNP-s képviselő archetípusa lehetne. Az olyan meg győzhet is felőlem, annyiban különbözik a fideszestől, hogy nem fideszes, oszt jó.

Szóval hogy ennek mi a faszt tudnak örülni, azt még mindig nem értem, pontosabban ha jól értem, akkor elég butácska ez az öröm.

HaD 2018.02.27. 13:10:18

@Ballib Cenzúrázók Réme 27: Azt a qrva:) ezt csak így bmeg ebéd idöben:)....a soros bérenc viktorkád pár százezer bérszavazót vásároltatott semlyén elvtárssal külföldön cimbora...közpénzen bmeg....

BéLóg 2018.02.27. 13:11:09

@ételizésítő: Aha. Persze. A gengszterváltás és a rablóprivstizáció még véletlenül sem játszott szerepet, áááá, nem.
Ja, az megvan, hogy az akkori milliárdosok, Gyurcsány, Veres, Kóka SOHA nem bizonyított a "piacon"? KIZÁRÓLAG állami üzleteik voltak, jó mi? ÖNMAGUKKAL kötötték az üzleteket, vajon hogy is van, hogy mára azt sem tudod, kik ők? Illetve az szes óka ott van most minden FIDESZES üzlet mögött, szépen, csöndban, ne szójj szám, nem fály felyem alapon...

konrada 2018.02.27. 14:09:55

@Ballib Cenzúrázók Réme 27:
FOLYTASSUK!

..ez a nicked legalább vicces High Up!
FOLYTASSAD!

2018.02.27. 14:19:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Ha úgy látja, hogy neki ez a pénz nem kell, akkor felfeszi, majd átutalja valami nemes célra - ez korrekt eljárás. De az nem, hogy a nála szegényebb poolitiiusokat megalázza."

Tehát akkor neked most mi is a bajod igazából??
Istenem... És neked ugyanúgy van szavazati jogod, mint a gondolkodó embereknek...

martineden 2018.02.27. 14:31:02

@BéLóg: Gzurcsanz erdekeletsege a MOTIM folymatosan nemyzetkoyzi piacon bizonyit. Termekeinek 90%-at exportalja. Legnagyobb vevoje a Thyssen, Nemetorszagban (heti 20-25 camion).

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 14:53:09

@AntiChrist:

Nincs személyes problémám Gyurcsánnyal. Nekem NAGYON KEVÉS emberrel van személyes bajom. Nem gondolom pl., hogy Gyurcsány rossz ember lenne.

Bajom a politikai elveivel van.

Kevered a "gondolkodó" és a "balib" szavakat...

konrada 2018.02.27. 15:04:58

@martineden:
...szóval jó üzletet talált neki Apró Anyus...;))

martineden 2018.02.27. 15:24:07

@konrada: Igen, mint ahogyb jo uzletet talaltak orban apusnak is, bar o megsem tud nemzetkozi piacon ervenyesulni.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 16:20:40

@sas70: "Ebben az ügyben mit is csinált Orbán majdnem 8 év alatt? Mégjobban lezüllesztették az egész rendszert és még azt is kilopták belőle, ami egy kis segítség lett volna, lsd. diagnosztikai eszközbeszerzési tender!"

Lezüllesztették a rendszert? Nem tudod értelmezni amit írtam? Még több pénzt nyomnál bele egy pénznyelőbe anélkül, hogy az emberek egyéni felelősségvállalását erősítenéd?
Ezt komolyan gondolod? Egyébként az elmúltnyolcévben nem csinálta, talán megcsinálják a következő 8 évben. Mert, hogy az ellenzék nem fogja az halál biztos. Az lenne a legjobb ha konszenzus születne erről, meg még sok másról. De persze nyugodtan lehet ugyanezt a mantrát tolni még 20-30 évig. Már úgyis régóta ezt csináljuk...
süti beállítások módosítása