niche

niche

És mi van akkor, ha Orbán hortizik?

2017. június 21. - nicheblog

Horthy 60 éve halott. A szelleme mégis újra és újra kísért. Ellentmondásos történelmi figura volt, de jó lenne észrevenni, hogy amikor róla van szó a magyar politikai közéletben, akkor nem róla van szó valójában. Orbán sem róla beszélt, és nem is azért vette szájára, mert róla gondolt valamit. Addig fog ilyen baromságokat mondani, amíg pont azokat a reakciókat kapja, amiket vár. Azokat pedig megint megkapta.

screenshot_7_2.png

Akkor miről is beszélt Orbán?

Orbán szimbólumokról beszél. Azért emlegeti Horthy-t, hogy reakciókat váltson ki. Olyan reakciókat, amik illenek a politikai stratégiába. Ami nem más, mint hogy élezze az ellentéteket. Hogy fenntartsa a permanens harc állapotát. A saját tábort folyton harci kedvben kell tartani, az ellenfelet pedig a hisztis ajkévoló ballib értelmiségnek kell láttatni. Egyik sem nehéz, elég mondjuk annyit mondani, hogy Horthy kivételes államférfi volt. (bocs "államférfiÚ")

Orbán tényleg kivételes államférfinek tartja Horthy-t?

Vagy ezt gondolja, vagy nem. Én arra tippelnék, hogy semmit sem gondol. Azt hiszem, le kéne szokni arról, hogy komolyan vegyük a miniszterelnök úr értékítéleteit. Hogy miért? Elég elolvasni a 30-20-10-5 évvel ezelőtti véleményét ugyanazon kérdésről. Éppen azt mondja, amit hasznosnak gondol. Meg lehet vetni ezért, de eddig bejött neki.

Miben hisz Orbán?

Nem tudom.

Miért akarja, hogy azt higgyük róla, amit hiszünk?

Orbán azt hiszem ugyanúgy szereti a hívek imádatát, mint az ellenfelek félelmét. Ez nyilván dagasztja az egoját. Ezért talán szeret olyanokat mondani, amivel tudja, hogy megijeszt másokat. De hadd ne menjek el az annyira divatos "fejtsük meg Orbánt és Orbán beteg" irányzat felé, meghagynám ezt a feladatot a nyugdíjas DK-s pszichológusoknak. 

Nézzük a pragmatikusabb oldalát: a Fidesz politikája nem a teremtésre, a valódi kormányzásra épül, hanem a harcra. Nem az együttműködésre, hanem a megosztásra. A balfasz ellenzék meg partner ebben. Felveszik a kesztyűt. Más kérdés, hogy elég röhejesen festenek boxkesztyűben, ez nagyon nem az ő sportjuk. Az még nem derült ki, hogy melyik lenne az övék, de ez biztos nem. Na éppen ezért szeret velük boxolni a Fidesz. (ráadásul a Fidesszel szemben elszenvedett megalázó pofonokat úgy igyekeznek kompenzálni, hogy ellenzéki pajtásaikkal bunyóznak)

Így tehát Orbán, de leginkább valami második vonalas verőembere, rendszeres időközönként önt olajat a ballib értelmiség hiszti-tüzére. 

Milyen reakciókat vár?

Mondjuk azt, hogy Vágó István tudálékosan kiírja Facebookra Horthy bűneit. Ez miért jó? Hát...én meglehetősen negatív véleménnyel vagyok Horthyról, főleg arról a világról, amit teremtett, de amikor Vágó kezdi el ostorozni, akkor már majdnem szerethető figurává válik a tengernagy. 

2006 táján az akkori kormányoldalnak sikerült kitermelnie egy olyan közéleti kört, amelyik már soha a büdös életben nem nyeri vissza a hitelét. Eltűnhettek volna a süllyesztőben, de a Fidesz felismerte, hogy ellenségkép nélkül semmit nem ér az az üres maszlag, amit tolnak. Így hát életben tartják ezt a kört, el is nevezték viccesen, de nem túl találóan ellenzéknek, és hetente dobnak nekik enni, leginkább ilyen hortizós kontentet. 

Aranyosak. Amíg világ a világ elszórakoznának így együtt. A kormány és az ő kis ellenzéke. 

Ez káros?

Nézhetjük innen, nézhetjük onnan, de nehezen lenne letagadni, hogy a Horthy-korszak egy szemétre való, aljas rendszer volt. 

Mégis sokan letagadják ezt. Sőt, sokan egyenesen nosztalgiával emlékeznek róla. 

Ez önmagában nem káros, mert - akármennyire is riogatnak ezzel - letűnt korok nem épülnek fel nosztalgiából. Inkább elgondolkodtató, hogy mennyire nincs közös emlékezete az országnak, mennyire szöges ellentétét gondoljuk a közös dolgainkról, és milyen mély árkok vannak köztünk. 

Horthy kultusza azért élhet, mert soha nem tettek gesztusokat egymásnak az árok két oldalán állók. Nem ismerték el a másik veszteségét, nem osztoztak a fájdalmában és nem próbálták megérteni a személyes (családi) mozgatóit. 

Nem önmagában a Horthy-kultusz káros. Az káros, hogy 60 éve halott emberek emlékezete körül harcolunk, hogy egyesek nincsenek tekintettel mások veszteségeire, és viszont sem. És ami még károsabb, hogy a miniszterelnöknek aktuális és előszeretettel alkalmazott eszköze a múlt árkait újra ásni, és megosztani a népet: hergelni az egyik felét, és érzéketlenül megsérteni a másikat.

És az is káros, hogy senki nem képes felülemelkedni ezen az ócska játékon. A gyerek addig hisztizik, amíg figyelnek rá. A miniszterelnök meg addig riogat Horthy-val, amíg komolyan vesszük. Dehogy akar ő újra Horthy-rendszert, nem akar semmit, távol állnak tőle az elvek. Ahogyan azoktól is távol állnak, akik imádnak ezen rugózni. 

A megoldás már-már utópia. Könnyebben elképzelem magam egy űrhajóban utazva a Marsra, mint azt a Magyarországot, ahol az emberek kiegyeznek a múlton, és ahol nem mászik elő egy-egy történelmi szörnyeteg újra és újra szítani a gyűlöletet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://niche.blog.hu/api/trackback/id/tr2212611729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2017.06.22. 00:47:32

"Miben hisz Orbán?"

A saját boldogulásában. - amibe úgy egyébként beletartozik az egész pereputty. Ez ki is meríti az orbáni hitet.
Ó igen, ehhez persze szükséges az a - egyébként egyáltalán nem megalapozatlan alapvetés is, hogy mivel ő egyébként is 'okosabb' mint a követői, így bármikor képes a lakosságot befolyásolni, és akár 180 fokos fordulatra is rávenni őket!
Vagy lényegében bármire, amit ő szükségesnek tart a

HellsAngel 2017.06.22. 04:18:47

Nem, egyebkent a baloldallal nem az a baj, hogy hisztizik. Ugy ertem en is szeretnem magam ahhoz a reteghez sorolni, akinek nem jon be ez a parasztgyerekes, foldre kopos, kocsmaban odaszologatos "utcai harcos" stilus, amit a mi szeretett vezetonk kepvisel. En azt is el tudnam viselni, ha a baloldali ertelmiseget olyan unszimpatikus csavok kepviselnek, mint amennyire a mostani garnitura is az, mert a szemelyes vonzeroben sem hiszek. A problema a mi baloldalunkkal annyi, hogy annyira kettos mercet alkalmaz (es annyira benan), hogy mar kilog a lolab. En elhiszem, hogy ilyen gerinces magyar emberek, akiknek az adott szo minden es egy elszolassal juj, orokre leirod magad, de ennek alapjan Gy. F. urat legalabbis egy kondernyi forro olajba kellett volna dobnia felduhodott hermelinboros professzorbacsiknak. Itt az a baj, hogy a mi fiunk kutyajanak elnezzuk a balfaszsagot - es ettol valik ez az egesz hisztive. Hogy mindenki pontosan tudja, hogy nem, nem ezek azok a gerinces magyar emberek.

Egyebkent en nem fogadom el ezt a zulleszteses osszefogast, az, hogy igy elemezgetjuk a mi vezetonk pragmatikussagat, ez egyertelmuen a cinizmus kulturaja, ahol ja, mondhatok barmit, ugyse jelent semmit., iranya van de tartalma nincs. Derek ember az, aki ettol el tud hatarolodni.

E.Katolnai 2017.06.22. 05:22:53

Könnyü a nemzet és Orbán ellenségeit "hisztis ajkévoló ballib értelmiségnek láttatni", mert azok is. Orbánon kersztül gyűlölik nemzetünket a disznó soros gyurkától fogadnak el pénzt, négerekkel, arabokkal szeretnék elárasztani hazánkat, hogy segitségükkel verjék szét nemzetünket.
Vass Albert? Megy a hiszti. Nyirő? Megya hiszti. Szabadságtéri emlékmű? Megy a hiszti. soros-féle egyetemnek csúfolt libsi-keltető? Megy a hiszti ...
De szerencsére az ájvékoló, hisztizó libsik kevesen vannak, a magyarok népe nincs velük és az igazi hiszti a jövő évi választások után jön majd, amikor a magyarok népe ismét itéletet hoz felettük.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.22. 05:34:33

Orbán ebben a kérdésben téved. Horthy kivételesen rossz politikus volt.

haXXor 2017.06.22. 06:04:29

Horthy nagyobb magyar volt mint kozuletek barki. Ha holnap azt mondana Orban, hogy mennyire szereti a melegeket akkor ti arrol is olyan szart irnatok, hogy mennyire gyulolitek az osszes buzit csak mert Orban szereti oket. Igazi feher sopredek vagytok akiknek semmi sem szent (jo liberalis mar csak olyan, hogy mindenkit gyulol aki mas mint o)

nu pagagyí 2017.06.22. 07:08:08

Úgy tűnik, Orbán is romhalmazt akar hagyni maga után, mint ostoba és aljas elődje.

Jakab.gipsz 2017.06.22. 07:39:51

Lesz még szobra a parlament előtt szobra, Horthynak is és Kádárnak is.

Persze nem egymás mellett, hanem egymással szemben és talán még a hősök terén is.

U.i. Tudom, tudom. Jakab dilis tiltsuk ki. (Csak trollkodik ez a barom.) Stb.

gmihaly621 2017.06.22. 08:00:55

@MaxVal BircaMan HJCD: Sztem ő uralkodott többnyire, kormányzásra és egyebekre ott volt a miniszterelnöke a kormányával. Mint a brit alkotmányos Monarchia, ahogy a magyar elit angolbarát szárnya azt elképzelte a magyar történeti alkotmány korszerűsített értelmezésében. De sajnos volt egy németbarát szárnya is a magyar politikai elitnek, kellően revansista ahhoz, hogy a hitleri eszmék irányába sodródjon. Horthy kultusza megteremtésének módszertani fogásai médiaszakmai kérdések. De a "Magyarország megmentője" - titulusra szükség volt a Kisantant betartásaitól nyomorgatott országban. Ezt az utóbbi kis bagatell "mellékszálat" a Horthyról csak habzó szájjal beszélni tudó baloldali tábor szereti elsunnyogni. a 45 évig tartó elvtársvilág és, annak mai ilyen-olyan szellemi örökösei is.

Mr. Waszabi 2017.06.22. 08:02:41

Ez az ember valójában Kádár II. szeretett volna lenni kezdettől fogva - csak éppen ezt nem kommunikálhatta sosem. De minden törekvése erről árulkodik. Az az ironikus, hogy szellemiségében sokkal közelebb áll Rákosihoz, mint Kádárhoz vagy pláne Horthyhoz.

J.W. Booth 2017.06.22. 08:12:01

Természetes, hogy eljutott idáig a Viktor. Már épp ideje volt.

Horthy magyarság ellen elkövetett bűnei alól ez sem menti fel Ahogy Orbánt sem.
Lassan maga is megtalálja a helyét ott, ahová már régóta tartozik, a legkártékonyabb magyarok közé.
Horthy - Szálasi - Rákosi - Orbán.

És ez, sajnos, nem túlzás.

torró 2017.06.22. 08:12:04

@nu pagagyí:
Kire gondolsz? Ferikére?
Tegyük félre a hülyeséget! Jó magyar szokás a mindegy honnan jön a pénz csak jöjjön. Bármilyen kormányunk lesz, megjelennek az ügyeskedők, odafurakodnak mindenhová, majd a kormányok azon veszik észre magukat, hogy bukta van. Így járt Kádár is, mert nem lehet mindent ellenőrzés alatt tartani. erre senki sem képes. Orbán sem! Hogy ő milyen rendszert akart, azt szerintem már ő sem tudja. De Botka is kapkod, mert kijelent valamit, aztán rájönnek, hogy ezt az emberek nem kedvelik, és gyorsan visszakozik. Ez elég rossz indítás választások előtt. De ők is bajban vannak ideológia viszonylatban, mert nem tudják hová tegyék magukat. Egy biztos, Orbán egyenlőre marad, de nem biztos, hogy ő lesz a következő miniszter! Ez csak gyanú a részemről-

chrisred 2017.06.22. 08:17:33

Orbánnak igaza van, Horthy kivételes államférfi volt, kivételesen korlátolt.

chrisred 2017.06.22. 08:21:37

@haXXor: Legalábbis mindegyikünknél komolyabb erőfeszítéseket tett, hogy megtanuljon magyarul. Bár nem járt tökéletes sikerrel, az ő szellemi képességei mellett még az is csodálatra méltó, hogy a középszintet elérte.

torró 2017.06.22. 08:24:49

@J.W. Booth:
Nem értek egyet! Azért Orbánt Rákosival összevetni, ez marhaság. Gondolom Te még akkor nem éltél, nem tudsz arról az időszakról semmit. Én megtapasztaltam. Szálasival meg aztán pláne. Persze csinál hibákat, de ki nem? ,Itt mindenki csodákat várt, de az nem olyan egyszerű a mi viszonyaink között. Szinte örökös háborúkkal küszködtünk, majd jött a Kádár rendszer, aminek a végén tökön szúrtuk magunkat. Így nem lehet pár év alatt helyre állni!

Jakab.gipsz 2017.06.22. 08:25:53

@J.W. Booth:

"Horthy - Szálasi - Rákosi - Orbán". rossz a csoportosítás, sületlenség.
Helyesen: Szálasi-Rákosi, őrültek és fantaszták. Horthy-Kádár, bölcselet.

Orbán még billeg de csak addig amíg az, ezzel az sületlen és üres "illiberalizmus" kifejezéssel hadovál.

vénkujon 2017.06.22. 08:40:58

hortizzon bazz, de hogy személyes kedvencemre, a navra is rátette a kezét...hát ez tényleg megbocsáthatatlan

vénkujon 2017.06.22. 08:42:12

@MaxVal BircaMan HJCD: kérdeztelek a pinás cikk alatt, és nem válaszoltál bazeg. hát hogy van ez? szóval tömögettél bolgár muflonokat vagy sem?

chrisred 2017.06.22. 08:48:17

@Jakab.gipsz: Az illiberalizmus csak egy pc kifejezés a totális hatalom iránti vágyra, hogy lehessen így is, úgy is csavargatni a témát, ha túl kínos. (Mindez egy olyan politikustól, aki nyilvánosan harcol a political correctness ellen.)

gyurmicsek 2017.06.22. 08:48:52

Gondolom, aki Horthy mellett értekezik, annak is meghalt a férje, apja, nagyapja a Don-kanyarban.

"A Don-kanyarban vívott harcok a magyar hadtörténelem legszomorúbb fejezetei közé tartoznak: a megfelelő fegyverzet és felszerelés nélkül kiküldött, lehetetlen feladattal megbízott honvédek ezrei szenvedtek és vesztek oda a -40 fokos orosz télben."

Igen, ő egy igazi hős volt.
Menjetek a p. -ba.

dr. mesterséges színezék 2017.06.22. 08:53:05

"Azért emlegeti Horthy-t, hogy reakciókat váltson ki. Olyan reakciókat, amik illenek a politikai stratégiába. Ami nem más, mint hogy élezze az ellentéteket. Hogy fenntartsa a permanens harc állapotát. "

Biznisz ez júzsuöl, mondaná a bölcs görög.

nicheblog 2017.06.22. 08:57:23

@Mr. Waszabi: jaja, tényleg kár, hogy nem élheti bele magát Orbán a kommunista népvezér szerepbe, tényleg nagyon illene hozzá, csak úgy alakult a rendszerváltás, hogy az antikomcsit kellett játszania.
de azért várjuk ki a végét, képes csodákra a politika, lehet hogy leveszik a vörös csillagot a heinekenről, de csak hogy visszatehessék a zászlóra :D

déjá vu39 2017.06.22. 09:10:45

@haXXor: "Ha holnap azt mondana Orban, hogy mennyire szereti a melegeket ", akkor a hívei is szeretnék. Így van ez, bármit mond, azt elfogadják - holnap meg az ellenkezőjét.

déjá vu39 2017.06.22. 09:13:48

@gmihaly621: Ez a hozzászólás a "jó uralkodó - rossz földesurak" hitre épül.

déjá vu39 2017.06.22. 09:17:09

@gyurmicsek: Nézd, nyilván maguktól, önkéntesként mentek a Don-kanyarba a magyar katonák, H.M nem is akarta küldeni őket.

ember100 2017.06.22. 09:19:24

@Jakab.gipsz:
Helló !

Még hogy a vezír nem Rákosi ?????
Rákosi az ÁVH-t küldte az emberre a vezír a NAV-ot .
Rákosi kontroll alatt tartotta a TV-, újságokat ... a vezír ugyanerre tart csak most már itt az internet is.
Folytassam még ?
Még hogy a vezír nem Rákosi ????? NEVETSÉGES !!!!!

chrisred 2017.06.22. 09:26:08

@déjá vu39: Szerintem nem, mert arról szól, Horthy legfőképpen a saját egészalakos szobra volt, akinek a képét be lehetett rakosgatni a ferencjóska portrék megürült helyére. Más kérdés, hogy axiómaként állítja be, hogy az országban erre mekkora szükség volt. Pedig erre legfeljebb annak volt szüksége, akinek érdekében állt a háború előtti társadalmi, hatalmi és vagyonszerkezet restaurálása.

-JzK- 2017.06.22. 09:39:07

Engem az bosszant, hogy a második világháború kapcsán a vesztes országok mai lakóinak jelentős része az egykori ellenségeinkkel azonosul, és magát többé-kevésbé bűnös népnek látja. Ennek ekletáns példája a ballib patkány, hogy aki szerint "megérdemeltük" a szovjet dúlást - ugyanezek szokták azt is felemelt ujjal magyarázni, hogy Trianont is "megérdemeltük".
Pedig mindkét fél követett el háborús bűnöket, és úgyse azt kell nézni, és a helyes nézet az, hogy a háború kapcsán legföljebb azt kell sajnálni, hogy elveszítettük.

Érdekes vizsgálat lenne az is, hogy feltárják, hogy mitől lesz egy magyarból olyan öngyülölő, hogy itt azt kezdi el bizonygatni, hogy a saját népe milyen bűnös. Hogy egy történelmi szereplő attól lesz jó vagy rossz, hogy mennyire szerette a zsidókat. Hogy a háború áldozataiért a saját országát, illetve vezetőit hibáztatja. Vajon az angoloknál miért nincs ez a narratíva, hogy Churchill hány angol katonát "küldött a halálba ágyútölteléknek"? Pedig neki több választása volt, mint Horthynak - neki 1940-ben Hitler békét ígért, vége lehetett volna a háborúnak.

Az öngyülölő, kommunista agymosástól félrevezett magyarság a saját hazáját ("bűnös nép vagyunk"), illetve annak akkori vezetését szidja azért, mert pl. az ellenség lebombázta többek között Budapestet. Érted: nem az a reakció, hogy kurva szovjetek, stb., hanem hogy gonosz Horthy. Bezzeg az angolok nem mondják, hogy rohadt Churchill, minek kellett kötni az ebet karóhoz a Hitler elleni háborúhoz, minek vitte a brit katonákat "ágyútölteléknek" a háborúhoz, hiszen Hitler békét ajánlott. Hanem ott az a narratíva, hogy a gonosz Hitler bombázott minket, és semmi önhibáztatás. Pedig még könyv is született erről:

Pat Buchanan:
Churchill, Hitler and the Unnecessary War docdro.id/4Rh7aXm

Csak nálunk az a narratíva, hogy az ELLENSÉGEINK bűnei miatt nem őket szidjuk, hanem magunkat.

Attól függetlenül, hogy a britek a győztes oldalon fejezték be a háborút (ettől még a brit ill. angol nép nem nyert semmit, hiszen a birodalmuk szétesett, ma meg ellepik őket az arabok, és a négerek, és aki egy rossz szót mer szólni a buzikra, azt bebörtönzik), attól még rengeteg brit katona esett el. Ezt mind el lehetett volna kerülni, meg Nagy-Britannia német lebombázást is, ha 1940-ben békét kötnek Németországgal, ami egy tisztes béke lett volna, Britannia megszállása nélkül.

Az a különbség, hogy náluk a háborúban elesettekért nem a saját vezetésüket okolják ilyen "minek kellett háborúzni" dumával, hanem az ellenséget, aki lőtt/bombázott. Nálunk az öngyülölő ballib narratíva szerint az ország lebombozásáért a saját hazáját szidja, nem azt aki bombázott. Ez a különbség.

-JzK- 2017.06.22. 09:41:13

@Tamás Paitz:
1941-ben, amikor az ország belépett a háborúba, akkor éppenhogy úgy tűnt mindenki számára, hogy a németek nyerik meg a háborút, és hülyék lennénk kimaradni belőle. Kb. ugyanazokat az érveket hozták fel akkoriban, mint a mai ballib: követnünk kell az európai trendeket, nem különcködni.

Horthy talán valóban nem volt a világ legnagyszerűbb politikasa, kultusza sem annyira a személyéről, hanem az általa jelképezett korról szól.

Amikor még hazafias rendszer volt, és nem a buziszerető liberálisok mondták meg, hogy hogyan "illik" (kell) gondolkodni és beszélni a destruktív kisebbségekről. Amikor még az emberek becsületesek és tisztességesek voltak, a nők nem kurvák, hanem feleségek és családanyák. Amikor az egyszerű ember nem volt büszke a tanulatlanságára, és megemelte a kalapját a tanár és az orvos előtt. Amikor a cigánybűnözőt agyonlőtte a csendőr, és erre nem a sajót hupákolása, hanem a kitüntetése lett a válasz.

Egyébként kettős mérce és igazságtalanság, hogy aki náci volt annak idején, azt 90+ évesen is bíróság elé citálják, és ennek a ballib tapsol, ha meg a kommunista vezéreket akarják korlátozni, akkor meg jaj antidemokratikus, jaj boszorkányüldözés, jaj, jaj, jaj.

Az meg régi kommunista propaganda, hogy "a nácik", vagy a hazafiasság a felelős a világháborús pusztításért. Én úgy tudom, hogy nem a németek bomábzták le Drezdát, Hirosimát, Budapestet, hanem az ellenségeink. Miért nem őfölöttük hümmögtök ilyen előítélő karba tett kézzel.

Ez kb. olyan mintha egy orosz a saját országát hibáztatná azért, mert orosz katonáknak kellett meghalni a háborúban. És végülis abban is van igazság, mert ha nincs komcsi forradalom, akkor a németeknek nem kellett volna antikommunista keresztes hadjáratba kezdeniük. Egyébként a németek Erdélyt adták nekünk, a ballibek (a bal része itt a szovjeteket, a lib része meg amcsikat jelenti) meg elvették. Most akkor milyen idióta államszocializmus idején tanult rizsa, hogy mégis őt tekinti egy magyar az erkölcsi fölény birtokosának???

A baloldal mindig a "szembenézésről" papol. Az a bizonyos "szembenézés" az mióta jelenti azt, hogy ilyen "bűnös nép vagyunk, örökre vezekelnünk" kell kisebbrendűségi komplexusban kellene szenvedni, és nem szabad eléggé hazafiasnak lenni?

Mióta jelenti azt, hogy abból az következik, hogy a náci kártya az valami univerzális mindenható szitokszó, amit mint valami fatvát ha kimond a ballib (valójában öngyűlölő és hazaáruló) értelmiség, akkor mindenkinek haptákba kell vágnia magát és két perc gyűlölet allatt kifejezni, hogy mennyire önmagában undorító dolognak tartja "szélsőségesnek" lenni?

Mért jelentené azt, hogy az "idegen szép" hazug, liberális dogmájában kell vakon hinni, és az erkölcsi fölény birtokosának tekinteni azt, aki homokos vagy etnikai kisebbséghez tartozik?

MIÉRT KELL A KULTÚRÁLIS MARXIZMUST RÁNK KÉNYSZERÍTENI ?!

Jó kis Stockholm szindrómások jelentek itt meg. Épp olyan beteg öngyülölet van ezekben, mint a németekben: "bűnös nép vagyun, bűnös nép vagyunk".
A német kancellár elmegy Moszkvába a "győzelem" napját. Érted, a "győzelem napját" ! Nem szóltak neki, hogy ők vesztettek?

Egyébként az is hazug "komcsi" retorika, hogy így hivatkoznak a német hadseregre, hogy "a nácik". Bocs, de a német hadi offenzívákat nagyrészt nem a politikai hadseregek (SS-Totenkopfverbände vagy Einsatzgruppen) hajtották végre, hanem a Wehrmacht. Azok épp annyira voltak "nácik", mint amennyire kommunistának nevezhető egy kommunista ország nempolitikai hadseregének kiskatonája.

Ez a kommunista történetírás narratívája, hogy nem az szovjeteket teszi felelőssé az ország lerombolásában (noha ők tették!), hanem lényegében öngyűlölő módon a saját történelmi vezetőréteget, vagy a német hadvezetést. Holott felelőssége az embernek azért lehet, amiről tud, ami neki felróható. Tudta-e a német vagy a magyar hadvezetés azt, hogy 42 után megfordul a kocka, és veszítünk? Micsoda marhaság egy az öngyűlölő stockholm szindroómás narratíva!

Ez a szó is "tetszik", hogy "csatlós". Ezzel az erővel a szövetséges országok is egymás csatlósai voltak? Vagy az ilyen pejoratív kifejezéseket csak a tengelyre kell használni?

Amúgy meg egy orosz történész-író, Viktor Suvorov (Ви́ктор Суво́ров) bebizonyította, hogy a Szovjetúnió ugyanis hatalmas fegyverkezésbe kezdett, és célja a világméretű kommunista/szicialista forradalom kirobbantása volt. Tehát háborúzni akart. Egyszerűen annyi történt, hogy megelőzték...

chrisred 2017.06.22. 09:49:49

@-JzK-: Ja, ha neked ugyanaz, ha Horthyt szidják, mintha téged szidnának... Olyat legfeljebb a hithű moszkovitáktól lehetett hallani, hogy a magyar nép bűnös. A valódi bűnösök a magyar állam vezetői voltak, akik katonai agresszióval olyan háborúba vitték a magyar népet, amiben nem volt semmi keresnivalója.

gmihaly621 2017.06.22. 09:51:27

@déjá vu39: A legtöbb monarchia így működött, akár rendi, akár abszolút, akár alkotmányos volt. Ez nem hit kérdése, bár a hit, az oltár és a trón "összefonódása" is benne volt a pakliban.

chrisred 2017.06.22. 09:53:58

@-JzK-: Ismét: "lényegében öngyűlölő módon a saját történelmi vezetőréteget" teszi felelőssé. Mert ők voltak a felelősök azokért a döntésekért, amik az ország lerombolásáig vezettek. ŐK, és nem MI.

chrisred 2017.06.22. 10:00:00

@-JzK-: A szövetségesek önálló külpolitikát folytattak, ahogy egyébként Olaszország, Japán és bizonyos mértékben Finnország is. Azokat az országokat nevezik csatlósoknak, amelyek alárendelték a külpolitikai önállóságukat a német érdekeknek: Magyarország, Szlovákia, Románia.

Roan 2017.06.22. 10:01:19

@E.Katolnai: Könnyü a nemzet és Soros ellenségeit "hisztis ajkévoló jobbkommer értelmiségnek láttatni", mert azok is. Soroson kersztül gyűlölik nemzetünket a disznó mészáros lőrinctől fogadnak el pénzt, Tiborczokkal, Mészárosokkal szeretnék elárasztani hazánkat, hogy segitségükkel verjék szét nemzetünket.
Migránsok? Megy a hiszti. Brüsszel? Megya hiszti. Gulyás Márton? Megy a hiszti. Horthynak nincs kultusza? Megy a hiszti ...
De szerencsére az ájvékoló, hisztizó jobkommerek kevesen vannak, a magyarok népe nincs velük és az igazi hiszti a jövő évi választások után jön majd, amikor a magyarok népe itéletet hoz felettük.

:D

Ma Baker 2017.06.22. 10:17:20

"Olyan reakciókat, amik illenek a politikai stratégiába. Ami nem más, mint hogy élezze az ellentéteket. Hogy fenntartsa a permanens harc állapotát. A saját tábort folyton harci kedvben kell tartani"

Nem mintha a libbantak nem támadnák folyamatosan az család-nemzet-Isten hármast, ami egy átlag jobboldali fő viszonyítási pontjai. Ez ellen a támadáscunami ellen muszáj ellenlépéseket tenni. Persze ha ellenlépések születnek, akkor a libbantak máris az ellenfél által keltett permanens háborúról beszélnek.

chrisred 2017.06.22. 10:38:00

@Ma Baker: Már az isten-haza-család hármasságot is megreformálta a ner kétharmad?

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.06.22. 11:17:43

Hothy a legnagyobb államférfiak egyike volt.

Ez az oka, hogy a ballibek rühellik, miközben a zsidók is koszorúzzák a sírját:

vilagbiztonsag.hu/keptar/displayimage.php?pid=21410
Horthy Miklós sírja, rajta a zsidóság háláját kifejező koszorú

„Elnök úr, az idén van a magyar holokauszt 50-ik évfordulója. Azért emelkedek ma szólásra, hogy a magyar holokauszt egyik nagy hősének adózzak. Koszorús Ferencnek, aki saját életét is súlyosan veszélyeztetve több ezer magyar zsidót mentett meg a náci haláltáborokba történő deportálástól.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.06.22. 11:20:04

@Legeslegalja:

Egyéb adalék:

izraelkina.blog.hu/2013/10/03/horthy_csaladot_a_halas_zsidosag_altal_letesitett_alapitvany_tartotta_el_a_szamuzetesben
Aki még nem tudná, a Horthy családot a hálás zsidóság által létesített ALAPÍTVÁNY tartotta el a száműzetésben, részükről nem egyszer felkeresve őket Portugáliai száműzetésükben! Íme a koszorújuk szalagja a kenderesi Horthy Kriptában!

NBarbieReloaded 2017.06.22. 11:43:33

@chrisred: "Azokat az országokat nevezik csatlósoknak, amelyek alárendelték a külpolitikai önállóságukat a német érdekeknek: Magyarország, Szlovákia, Románia. "

Birom, mikor 2017-ben, bekeidoben, haborut sosem latva, egyes okosok megmondjak, hogy azokban az idokben mit kellett volna csinalni.
Mint peldaul csatlosnak nevezni egy orszagot vagy orszagokat, akik kulonbozo erdekeik miatt csatlakoztak a vilag akkori legerosebb hadseregevel rendelkezo orszagahoz.
Csatlakoztak, mert mast ugysem tehettek, minden mas cask tundermese.
Mennyi realitasa lett volna annak, hogy mondjuk MO kijelenti, hogy szeretne kimaradni a haborubol es ezt hagytak is volna neki? Semmi. Abszolut nulla.
Tehat ket valasztas volt: csatlakozol az akkor meg legerosebb orszaghoz, es ennek fejeben elonyoket ervenyesitesz (lasd Erdely visszacsatolasa), vagy nem csatlakozol, igy az lerohan mar ellenseges orszagkent 2 het alatt, legyalulja a fel orszagot es eroszakkal soroz be katonanak mindenkit, aki el es mozog.
Szerintem a valasztas egyertelmu, ezt tette Horthy is.
Nyilvan manapsag nagyon konnyu a kenyelmes borfotelbol emiatt ostorozni ot. Ugy, hogy fogalmunk sincs azokrol az idokrol.

chrisred 2017.06.22. 12:03:03

@NBarbieReloaded: Lehet, hogy neked fogalmad sincs azokról az időkről, és a bőrfotelból kijelented, hogy nem volt más lehetőség, valójában a magyar külpolitika több éves sikeres stratégiájának (fegyveres semlegesség) feladása volt a háborúba belépés. Az meg, hogy önként megtettük azt, mindenféle konkrét ellenszolgáltatás reménye nélkül, amire csak jelentős erőforrások bevetésével tudtak volna az országot kényszeríteni - nevezetesen hogy a tartalékolt emberi és hadianyag forrásainkat értelmetlenül elvesztegetjük egyenlőtlen feltételek között olyan feladat teljesítése közben, amire alkalmatlan volt -, nos ez az öngyilkosság legabszurdabb formája.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 12:13:32

@chrisred: Ok, lathatoan egy szot sem ertettel abbol, amit irtam. Ragaszkodsz a sajat, keptelen allaspontodhoz. Tokmindegy.

nicheblog 2017.06.22. 12:21:16

@Ma Baker: pont az írom, hogy ez a "másik ütött először" felfogás a legrosszabb. mikor lesz ennek vége, ha mindenki így áll hozzá? ez mindkét oldal hibája, szerintem.

chrisred 2017.06.22. 12:27:57

@NBarbieReloaded: Mert semmit nem írtál. Csak azt, hogy mivel ez történt, más nem is történhetett. A világ minden eseményét össze lehet foglalni így, ha valaki ennyivel beéri.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.06.22. 12:35:47

@Mr. Waszabi: Érdekes, nekem nem rémlik, hogy az Orbán kommunista diktatúrát csinált volna, ami ellen forradalom tört volna ki, amit aztán véresen levert és megtoroltatott volna a szovjet csapatok segítségével. De biztos én tévedek.

2017.06.22. 12:44:22

@torró:

Mindenkit a maga korában kell értékelni.
Tudod Nagy Sándor kítűntette azt, aki kinyírta az ellenségét az egész családjával (beleértve a gyerekeket is) együtt.
Az-az a kor volt. A mai pedig a mai.
Orbán 65 évvel ezelőtt pariban lenne az akkori Rákosival.

Ravasz Figyelmeztetés 2017.06.22. 12:48:22

@ember100: Ha Rákosi alatt ilyeneket írtál volna róla, már rég az Andrássy úti 60. alatt rohadnál valamelyik cellában, te nagyon hülye.

2017.06.22. 12:55:45

@Ravasz Figyelmeztetés:

Az, hogy neked nem rémlik valami, az nem jelnti azt, hogy jól látsz bizonyos összefüggéseket, mikor politikusokat hasonlítunk egymáshoz.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 13:17:40

@chrisred: Ezzel szemben a valosag az, hogy leirtam, mi lett volna a masik valasztas, es annak az igen valoszinu kovetkezmenye. Csak te azt ignoraltad.

konrada 2017.06.22. 13:24:06

@chrisred:
Azért nem ártana kicsit elmélyiteni a történelmi ismereteidet, hogy rájöjjél, nem minden fekete és fehér.
...lehetett volna ellenállni is persze, de: akkoriban 3 út volt:
1. Semleges. Ilyen volt Svédország, Norvégia, Csehszlovákia, Spanyolország, Portugália és Svájc.
Ebből Spanyol és Portugália kiesett a hadak útjából, vezetésük nagyjából megfelelt a német törekvéseknek, így se útban nem voltak, sem ellenséges támaszpontok nem voltak rajta.
Svédország beszállítója volt a németeknek, Svájc meg olyan találkozási-üzleti pont, amelyet nem volt érdemes elfoglalni.
Norvégia viszont az északi tenger kapuja volt, a háború elején elfoglalták, nyersanyagát, haderejét lazán felhasználta a német hadigépezet.
Csehszlovákia: na ez az igazán érdekes. Legelőször azt szállták meg, osztották szét, mert szükség volt a területre is, iparára is, emberállományára is. Népességét arányaiban pont úgy megviselte a háború, zsidóságát nagyobb arányban is, és a háború után azt kapták jutalmul, mint mi magyarok büntetésül: ti. területileg többet vesztettek a 2. világháború után, mint mi, még úgy is, hogy kaptak magyar és német szudéta részeket, s pont úgy megszállt ország lettek 1990-ig.

Aztán voltak azok, akik a másik oldal szövetségesei voltak, mint Lengyelország, Jugoszlávia, Görögország. Már a háború elején lerohanták őket. Veszteségeik a stratégia jelentőségük lehetőségeinél nem lettek kisebbek, emberi vesztéségeik sem, zsidóságuk pont úgy kiírtva.
Területileg a görögök megkaptak pár világvégi - görög lakosú olasz szigetet,
a jugoszlávok megkapták Isztriát, a lengyelek meg valamivel kevesebb német területet, mint amennyit az oroszok vettek el tőlük. (Ja tényleg, a Baltikum is semleges volt, mégsem zavarta ezt sem az oroszokat, se a németeket a megszállásban, őket speciel 1991-ig annektálták is), de a lengyelek is megkapták azt a megszállást, amit mi.
Ez az opció egyébként sem játszott, mert olyan szövetség csatlósai voltak, mely az előző háborúban Magyarország 2/3-át megszállták, elcsatolták, így politikailag nem is lehetett volna ez alá a "védernyő" (idézőjel azért, mert 1 percig sem védte meg őket) kerülni.

...s a maradék: nyugati határon német birodalom, keletin a németekhez csatlakozó Románia, északon a bábállam Szlovákia, délen a megszállt jugók.
Ilyen feltételek mellett egyszerűen nem volt más út, mint a hintapolitikából a kényszercsatlakozásra váltani, mellyel kaptunk vissza területeket is, és megmaradt az önálló magyar közigazgatás: így befogadhattuk a menekülő lengyeleket, zsidókat, illetve egészen a német megszállásig az élethez való jogukat a hazai híttársaikkal együtt.
Ennek persze ára volt: ezért volt ott az orosz megszállásban a magyar hadsereg is a román, olasz hadseregekkel, a dán, holland, cseh, norvég, szlovák, finn csapatokkal együtt...

...s én nem Horthyt mentegetem ezzel, csak azt szeretném, hogy megértsed, felfogjad: Horthy a maga korának reálpolitikusa volt, és nem lett volna olyan zseni, aki az adott geopolitikai környezetben, helyzetben abból a korszekból többet tudott volna kihozni, legfeljebb csak olyan, aki rosszabbat, mert vagy már 1941-ben megszállnak minket a németek, vagy teljesen alájuk nyalt volna...

ember100 2017.06.22. 13:33:16

@Legeslegalja:
Helló !

Ja , ja .
A többi zsidó CSAK azért nem támogatta hortit MERT halott volt !!!!!
Nevetséges egy gyilkost azzal mentegetni hogy még sem ölt meg mindenkit a faluban :)

ember100 2017.06.22. 13:39:48

@Ravasz Figyelmeztetés:
Helló !
Ha Rákosi alatt írtam volna akkor egy zseni lennék mert lenne számítógépem meg netem ....
Ma meg a vezír mindenkire ráküldi a nav-ot és tudod mit nem tudom mi a rosszabb egy két pofon , letépett köröm vagy az egész vagyonod elvesztése ami az életedet jelenti.
De szerintem te is látod a párhuzamot.
Kicsinyesség a felsőfokon , simicskától még a kézis páholyát is elvették :)

chrisred 2017.06.22. 14:03:26

@konrada: Spanyolország nem volt semleges, csupán be nem avatkozó, ráadásul Franco jött Hitlernek eggyel a polgárháborús segítség miatt. El is küldte az "önkéntesekből" álló Kék Hadosztályt, ami nem volt reguláris katonai egység, ezért a bevetésük nem eredményezett hadiállapotot a Szovjetunióval.

Románia a megszállt Besszarábia miatt kényszerhelyzetben volt, Magyarország számára nem állt elő ilyen szituáció.

chrisred 2017.06.22. 14:05:58

@NBarbieReloaded: Ha elolvastad volna, amit írtam, akkor kiderült volna, hogy nem ignoráltam. Lényegében azt írtad, azért tettük meg mindent önként, mert német megszállás esetén rákényszerültünk volna, hogy megtegyük.

konrada 2017.06.22. 14:07:23

@ember100:
NAV-ot használni fegyvernek tényleg nem helyes.
...az a szerencse, hogy nem is hatékony, mert akinek nincs vaj a fején, azt nem is tudja megfingatni.
...innentől kezdve elég muris azzal párhuzamba hozni, amikor ki sem kellett mondani, de már körmöt téptek, mert ha vaj nem is volt a fején, de körme a kezén az volt, így azt is bevallotta, ami nincs, és így büntetés nem a vaj levakarása volt, hanem kötél...

chrisred 2017.06.22. 14:10:38

@konrada: Horthy számára a reálpolitika azt jelentette, hogy a saját hatalmi helyzetét biztosítsa, az nem számított, hogy milyen következményekkel jár az országra nézve. Az államfők többsége lemondott, vagy emigráns kormányt alakított a német megszállast követően. Horthy ezt nem tette, ezzel lényegében legalizálta német haderő magyarországi tartózkodását.

konrada 2017.06.22. 14:16:37

@chrisred:
...szerinted hogyan mentek volna a németek a Balkánra - jugókhoz háborúzni, románokhoz olajért - ha Magyarország a semleges státust veszi fel???
(Spanyolországról nem vitatkozom: az előzményeket ismerem, de ettől még a státusuk a világháború idején semleges volt.)

...ja, teszem hozzá: Jugoszlávia 2. világháború kitörésekor semleges volt szintén, de qrvára nem izgatta a németeket, mivel hadseregeiket csak megszállt, vagy szövetséges területen mozgathatták, semleges országok nem engedhettek át csapatokat az akkori protokoll szerint, ezért azt meg is szállták...

konrada 2017.06.22. 14:27:24

@chrisred:
Valóban ebben van igazad. Horthy valóban tovább vitte.
...mindazonáltal: a helyzet hasonló volt, mint később 1956-ban. Közel-távol nem volt olyan szövetségi haderő, mely Magyarországot megvédeni tudta volna, a szomszédban ott volt haderőként a negyedszázada Budapestet megszálló németszövetséges Románia, és közeledett a szovjet front, amiről már tudhatta, hogy a megegyezés szerint mindenképpen átvonul rajtunk, és megszállási övezet leszünk.
...kicsit túlgondolta azt, hogy a magyar csapatokat harcban hagyva talán jobb feltételeket tud elérni egy béketárgyalás esetén (ő azért elég jól tudta személyes tapasztalatból, mivel jár az, ha a hadsereg felbomlik...)

...ezt valóban bűneként lehet felróni utólag, de valószinűleg jobb nem lett volna az országnak, sőt: esetleg előbb jött volna Szállasy...

chrisred 2017.06.22. 14:35:45

@konrada: Jugoszlávia 1941 márciusában csatlakozott a háromhatalmi egyezményhez, ami miatt kormány- és németellenes tüntetések törtek ki, főleg Szerbiában. Ez volt a német támadás közvetlen előzménye. Jugoszláviát az Ausztriában és Bulgáriában állomásozó erőkkel rohanták le, a magyar részvételre tulajdonképpen semmi szükség nem volt. De mivel Hitler már korábban elhatározta Jugoszlávia felosztását, csak akkor számíthattunk falatra a zsákmányból, ha a többi porcióra leső szomszéd mellett mi is tevékenyen közreműködünk a vad leterítésében.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 14:41:57

@chrisred: Nem, azt irtam, hogy tulajdonkeppen azert tettuk, amit, mert nem volt realitasa maskent cselekedni, vagy a mas valasztasnak megnagyobb emberi es anyagi aldozatai lettek volna. Ilyen szempontbol hulyeseg "onkent"-rol beszelni.
Ez ugyanaz, mintha valaki kest tartana a torkodhoz, hogy csinalj meg valamit, te megcsinalod, majd en azon rugozok, hogy hat ne mentegesd magad, mert vegulis te csinaltad meg, onkent, valaszthattal volna mas utat is, mondjuk, hogy elvagatod a torkod.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 14:48:58

@chrisred: "Horthy számára a reálpolitika azt jelentette, hogy a saját hatalmi helyzetét biztosítsa, az nem számított, hogy milyen következményekkel jár az országra nézve. Az államfők többsége lemondott, vagy emigráns kormányt alakított a német megszállast követően. Horthy ezt nem tette, ezzel lényegében legalizálta német haderő magyarországi tartózkodását. "

Az ilyen hozzaszolasaidbol latszik a totalis inkompetenciad, keptelen vagy elfogultsag nelkul, realisan ertekelni az adott kort. Barmilyen hulyeseget bevetsz, csakhogy valami modon alatamaszd a velemenyed.

Merthogy kerdem en, melyik a bolcsebb dontes? A nemet megszallas utan emigralni, magyarul vezetoseg nelkul hagyni az orszagot, ahol igy elszabadul a kaosz, vagy a kormanynak a helyen maradni, merthogy valtoztatni ugyse tud a megszallason, de igy legalabb a korulmenyekhez kepest biztosithatja a vezetes a rendet? A valasz nyilvanvalo.
Az ilyen "ezzel legalizalta a megszallast" tipusu hozzaszolas abszolut ostobasag es szintiszta elfogultsag.

konrada 2017.06.22. 14:50:38

@chrisred:
...a lengyel lerohanásé meg a rádiótorony megtámadása...

Sosem elég csak a kimondott okot keresni, ismerni kell a hátteret.
Azért lettek hirtelen szövetségesek, mert a német hadsereg felvonult az olaszok megsegítésére, de ehhez el kellett jutni a határaihoz, így jutott el a szövetséges Magyarországon, Románián át Bulgáriába, és bár lehet, hogy Ausztria felöl az Alpok hágóin kezdték meg a támadást, a főerő nem ezen országok felől érte el Belgrádot, hanem a magyar korridoron keresztül...

...egyébként meg: milyen porció, zsákmány?? Még a tisztán magyarlakta - magyar szempontból megszállt - országrészeket sem kapta vissza teljesen Magyarország...

chrisred 2017.06.22. 14:53:09

@NBarbieReloaded: Valójában ugyanarról beszélünk, csak a te álláspontod az, hogy ez egy elkerülhetetlen helyzet volt. Az enyém meg az, hogy azért állt elő, mert Horthy az volt, aki. Egyfajta kettős gyarmatosítási szituáció: Németország gyarmatosította Magyarországot, a Horthy által képviselt úri osztály meg a magyar társadalmat. Az ország lakosságának döntő többsége szenvtelen közönnyel vette volna tudomásul, ha a németek eltávolítják Horthyt és egy (másik) bábot raknak a helyére.

konrada 2017.06.22. 14:59:57

@chrisred:
...de mivel a te lehetséges forgatókönyvedben nincs olyan reális lehetőségek felvázolva, ami miatt másként - jobbként is - kijöhetett volna az ország az adott politikai szituációból, az azt mutatja, hogy a helyzetismereted nagyon kevés, így az álláspontod is hamis következtetésen alapul...

...s ezt nem bántásból írom, csak látom, ismereteid nem elégségesek a korszakról...

chrisred 2017.06.22. 15:03:09

@konrada: Már 1940 óta állomásoztak német csapatok Romániában és Bulgáriában, azok támadták Görögországot.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 15:03:47

@chrisred: Ertem. Ahogy konrada is irta, ezzel meg mindig nem tudtuk meg, hogy azon kivul, hogy te nyilvanvaloan nagyon utalod Horthy-t valamiert, mi is valtozott volna, ha lemond/emigral/felszovodik/ongyilkos lett volna? Tehat, hogyha nem o, hanem Gipsz Jakab lett volna a helyeben, akkor mivel is jottunk volna ki jobban az egeszbol?

chrisred 2017.06.22. 15:05:00

@konrada: Nem veszem bántásnak, szintén a leírtak alapján nyilvánvalónak tartom, hogy nem vagy alkalmas mások történelmi ismereteinek értékelésére.

ember100 2017.06.22. 15:06:14

@konrada:
Helló !

Melyik része nem hatékony a nav retorziónak ? pl. a számla zárolása , papírok elvitele gyakorlatilag a cég leállítása pénz nuku .
Meg aztán nézz utána mennyi halálos ítélet volt Magyarországon 1948 és 1956 között aminek a többsége köztörvényes bűnöző volt.
Talán még 1.000 ilyen sem volt , persze 1 ártatlan halála is sok .
És akkor még itt vannak a vezír koncepciós perei , Hagyó , tábornok per és a többi.
Mi ez ha nem a Rákosi éra visszahozása a "politikába " ?
Ne gyere azzal hogy NEM a vezír tette , mert akkor Rákosi is ártatlan és persze hozzájuk képest Kádár egy Gandhi féle nagy politikus volt.

konrada 2017.06.22. 15:06:31

@chrisred:
...egyébként: Horthy nem volt báb abban az értelemben, ahogyan a többi megszállt ország kinevezett vezetői.
Egy elismert, megbecsült politikus volt addigra, akit az ország többsége elfogadott.
Így neki - bár a fő bűne valóban az, hogy nem időben - volt lehetősége leállítani a deportálásokat, illetve fenntartani a viszonylagságos közbiztonságot, működő államaparátust egészen a kiugrási kisérletig.

konrada 2017.06.22. 15:08:08

@ember100:
Jó van, nyugszik.
...ha szerinted a NAV rosszabb, mint az ÁVH, hát én nem fogok veled ezen vitázni....

ember100 2017.06.22. 15:10:28

@konrada:
Helló !

OK akkor ebben megegyeztünk :)
Marad a vezír-Rákosi párhuzamba állítása . :)

konrada 2017.06.22. 15:11:34

@chrisred:
Ja. ...de azért gondolom, azt azért elismered, hogy qrva hosszú és bonyodalmas lett volna azokat Hamburgból áthajóztatni a szövetséges blokádon keresztül Constancába, meg Várnába...

...másokéra nem, valóban.
...csak azokéra, akiknél a blödség messze kiviláglik...;)

konrada 2017.06.22. 15:12:29

@ember100:
...ha neked ez a jó, én nem veszem el ezt az apró örömöt tőled!;)

chrisred 2017.06.22. 15:15:47

@NBarbieReloaded: Látszik, hogy teljesen tanácstalanná válsz, ha nem a saját berögzült axiómáid szerint kell kezelni a történelmi eseményeket.

chrisred 2017.06.22. 15:19:21

@konrada: Ideális helyzet, akkor rögtön magaddal kezdheted! :)

Elismerem, ezért volt előnyös, hogy nem kellett utaztatni őket, mert ott voltak.

konrada 2017.06.22. 15:23:47

@chrisred:
Ja, hogy odaszülettek, aztán megkovácsolták saját fegyvereiket.
...no látod, tudsz te, mert ha ott voltak 1940-ben, akkor már csak egy alternatíva maradt neked ezen kívül: ott voltak 39 nyarán is, mert szeptember 3-tól élt a blokád az Északi tengeren, és Gibraltárnál...

chrisred 2017.06.22. 15:27:02

@konrada: Egy újabb rögeszmét találtál, de ki kell ábrándítsalak: 1940-től a Harmadik Birodalom közvetlenül határos volt Romániával.

NBarbieReloaded 2017.06.22. 15:58:45

@chrisred: Aranyos, de nem meglepo: ugyanazt irod vissza nekem, mint amit en mar irtam neked. Az egyertelmu kerdesre valaszolas helyett. :)

Ertem en, hogy nem tudsz ra valaszolni, igy marad a szanalmas tereles, de nem uszod meg: tehat akkor mivel is lett volna jobb, ha Horthy helyett barki mas van a helyeben?

chrisred 2017.06.23. 05:21:04

@NBarbieReloaded: Hiába erőlködsz, ez ("mivel is lett volna jobb, ha Horthy helyett barki mas van a helyeben") a saját kitalációd, a saját korlátoltságod szüleménye. Ilyesmiről egy szót sem írtam, nem áll szándékomban megmagyarázni mások gondolatait.

Gabor Ventilla 2017.06.26. 18:15:32

Gratulálok az elemzéshez!
süti beállítások módosítása