niche

niche

A porszívóügynökök már Budapesten vannak!!!

Hogyan vált a tudomány a hatásvadászok martalékává?

2017. június 01. - olajszőkítés

A gátlástalanság mindenhova betör, mostanában éppen a tudományba. Nincs nagy tragédia, csak kicsit oda kellene figyelni. Feltetted már a kérdést: Miért tudják a porszívó ügynökök átvenni a hatalmat az üzleti élet, és a politika után már a tudományban is? Mert az okos emberek nem voltak elég menők. A matektanárom nem volt jó reklámja a matematikának, a történelemtanárom nem volt jó reklámja a történelemnek, a menedzsment tanészékemen meg teljes volt a fejetlenség. Az okos emberek nem akartak/tudtak elég menők lenni, jöttek hát a menő porszívóügynökök és előadnak, könyvet írnak, megoldanak.

 

mtalog_01.jpg

(Innováció)

A tudomány túl összetett, túl hosszú, túl unalmas lett a korábbi formájában. Ennek lett a vége az, hogy a politika után a tudomány is a kamu emberek kezébe került. Az okos ember nem tudta vonzóvá tenni a tudást,mondjuk ki: nem tudta eladni. A porszívóügynök pedig jött, meglátta a piaci rést és mivel tudta, hogy kell dolgokat eladni, megfogta a tudományt és elkezdte a maga módszereivel árulni. Az okosok nem ismerték fel az eladás fontosságát, az ügynökök, meg profik benne, tudják, hogy az ember, mit szeret nézni, hány percig figyel, mit vesz meg, hány mondatot tud felfogni.A porszívóügynökök jobban megismerték az embert mint a tudósok. 

 

Mindenre van egy egyszerű válasz, ami biztos, hogy a rossz válasz.

Umberto Eco, A Foucault-inga

 

Így oldja meg a TED Talk 15 percben a legnagyobb társadalmi problémákat, így győzik le az infografikák a tanulmányokat, így lesz mindenre egy egyszerű válaszunk.. és a végén az olyan Facebook oldalak sikerét látjuk, ahol arról írnak, hogy minden zöldség azon a szervünkön segít, amelyikre hasonlít... A tudomány magára hagyta az embereket, ők csak az akadémiai szinteken akarnak értekezni és arról, ami őket érdekli. Maguknak beszélnek magukról. A lájkvadász oldalak, meg a kamutudósok, meg a pár perces TED videók, viszont legalább megszólítják az embereket. Az más kérdés, hogy pénzért, befolyásért, miegymásért csinálják, de az emberek azt érzik, hogy legalább hozzájuk szólnak. 

 

 

A porszívóügynökök, most könyveket írnak és árulnak. A tudománynak nem volt célja megszólítani az embereket, a porszívóügynököknek viszont ez az elsődleges célja! Eddig csak az ócska kütyüket meg a biztosításokat árulták, de szépen lassan rájöttek, hogy ennyi erővel mást is el tudnak adni és az sokkal jobban fizet.

De hogy történhetett ez? Ne a porszívóügynökök gátlástalanságát kérjük számon, az adottság. A tudás birtokosainak a nyomiságát és arroganciáját kérjük először számon:

  • Azt, hogy azt hiszik, embereket megszólítani populizmus!
  • Azt, hogy az íróasztalfióknak készítenek kutatásokat!
  • Azt, hogy azzal foglalkoznak amivel 20 éve, mert ehhez értenek!
  • Azt, hogy nem reflektálnak a változó világra!

A tudósok, a kötött pulóvereikben felmásztak az elefántcsonttornyukba, alul meg a szexi sztárelőadók fejmikrofonnal porszívózzák a pénzt. Most épp Budapesten.

 o-creative-facebook.jpg

;)

A bejegyzés trackback címe:

https://niche.blog.hu/api/trackback/id/tr9112032953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása