niche

10 kínzó kérdés a migrán(c)s helyzetről

2017. július 23. - nicheblog

Orbán hozta a szokásosat Tusnádfürdőn: az itthon megszokottnál is bénábban öltözve, az itthon megszokottnál is többször vette elő a gazember politikusok kedvenc kommunikációs bullshitjét, a nemzetieskedést. Úgy tűnik, minél többet árt valaki a nemzetének, kommunikációjában annál inkább elmerül a nemzeti ökörségben - sajátos kompenzáció.

screenshot_7_3.png
Míg Orbán hívei szandál-zokni kombóban tépkedték az egyszemélyes ellentüntetés haját, addig csak úgy záporoztak azok a lózungok, amik vélhetően a 2018-as kampány fő csapásirányait is kijelölik, így - bármekkora marhaságok is - figyelnünk kell ezekre, ugyanis ezekkel fogja megnyerni zsinórban a harmadik választását a Fidesz. A fő téma nem is lehetett más, mint a migráns-kérdés. A téma, ami teljesen abszurd módon uralja a közbeszédet, és ami rengeteg kérdést vet fel, szerintem például ezeket:

Egy létező problémáról beszélünk egyáltalán?

A migráció problémaköre az Európai Unió talán legkeményebb kihívását jelenti, megmutatva az Unió összes gyengeségét, kiforratlanságát és bénaságát. Biztonságpolitikai, szociális, kulturális, egészségügyi, jogi, gazdasági, erkölcsi és politikai dilemmák sokaságát idézi elő, és a megoldást még körvonalazódni sem látjuk. Létező, aktuális és súlyos probléma.

Amit viszont a kormány kommunikációja csinál belőle, az valami rossz vicc, az valami csúnya átverés, annak köze nincs a valósághoz, a megoldáshoz pedig végképp nincs. 

Az az érzésem, hogy a mátraderecskei nyugdíjasok ezerszer annyira félnek a ránk zúduló migráncs áradattól, mint a lampedusai lakosok, akik naponta olykor több száz, csónakkal meg matraccal érkező szerencsétlen partra vergődésének vagy vízbefúlásának szemtanúi.

Mi nem vagyunk célország, rajtunk csak át akarnak menni, de a kormány érdeke az, hogy ez a probléma súlyosbodjon, és még a létezőnél is súlyosabbnak látszódjon. Nem akarják megoldani a problémát, hanem lovagolni akarnak rajta a 2018-as választásokig. 

Szóval a probléma létezik, csak nem úgy és nem annyira és nem ott és nem azért, mint ahogy a kormány az agyunkba döngöli. És már csak azért sem szeretnék megoldani, mert akkor új témát kéne felépíteni 18-ra.

Miért pont ezt vette elő a Fidesz?

Azért, mert:

  • a terrorizmussal összekötve nagyon ijesztő - ezért mindenkit érdekel
  • a terrorizmus nélkül is elég lenne az idegengyűlöletre bármikor ugró tömegek hergelésére
  • lehet érte hibáztatni az Uniót, akivel a kormány harcban áll (miközben az ő pénzéből híznak dagadtra)
  • lehet érte hibáztatni Soros Györgyöt (akinek szintén egy csomó pénzt, kvázi kezdőtőkét köszönhet a Fidesz)
  • lehet látszatintézkedésekkel villogni, és azt az illúziót kelteni, hogy a kormány megvéd minket
  • akárcsak a nem megrendezett olimpia, úgy a migráns-kérdés kommunikációjára is el lehet szórni pár tíz milliárdnyi közpénzt, amiből aztán lehet új X5-ösöket venni
  • beleillik a többi illiberális "testvérpárt" ideológiájába (és ennek Moszkvában is nagyon örülnek) 
  • Orbán nemzetközi szinten is nagyot mehet a kérdéssel (lassan el is felejthetjük Hunyadit, ő csak kispályás muszlimölő volt a miniszterelnök úrhoz képest)
  • meg eleve, olyan jó hallgatni a közszolgálati híradókat, ahogy szikrázó szemekkel, gyűlölettel eltelt hangon mondják a féldebil bemondók, hogy "migránsok, migránsok, migránsok".

Miért lehet ilyen sikeres a migráncs fegyver?

A fenti pontokon túl azért, mert a biztonságérzetünkre hat. És az emberek leginkább a biztonságukat érintő kérdésekre figyelnek. Lophat bármennyit Mészáros, ha a polgárok azt érzik, hogy veszély leselkedik rájuk, és csak ez a kormány védheti meg őket.

Könnyen megfogalmazható, egyszerű szimbolikájú sztorikat lehet belőle gyártani, ami még a visszafogottan intelligens hírszerkesztőknek is megugorható feladat. Bevallom, néha irigylem őket a munkájukért. Kevés egyszerűbb dolog van annál, mint álhíreket meg féligazságokat beleterelni egy primitív, hazug és cinikus narratívába. 

Mit tesznek és mit mondanak a liberálisok?

Szerencsére a liberális barátaink is hozzák a formájukat. Egyszerűen képtelenek a helyzet kommunikációs kezelésére, legszívesebben soha nem beszélnének erről. Tudják, hogy megnyerhetetlen a migráns-diskurzus, mert a kormány túl jól csinálja, a téma - valójában - iszonyú összetett, a nép pedig pont úgy kajálja a propagandát, ahogyan azt egy bekokózott este másnapján kitalálta egy volt koronaőr. (Amúgy nagyon ügyesen)

Van itt egy másik gond: valójában nincs válasza a magyar ellenzék politikusainak. Pontosabban, nincs felelős és kemény válaszuk. 

A probléma ugyanis létezik, és bizony komoly gondokat okozhat, de a magyar ellenzék egyből beállt a kormánnyal ellentétes sarokba - mert ennyit ért a világból. Hogy amit Orbán mond, az rossz, annak éppen az ellenkezője igaz, annak az ellenkezőjét kell kiabálni, ez szerintük az ellenzékiség.
Pedig az igazság, a maga jól megszokott módján, a két sarkos álláspont között van. Persze, hogy kell biztonság, persze, hogy kellenek szigorú intézkedések, de persze, hogy ez nem azt jelenti, hogy minden muszlimot puskatussal kell tarkón csapkodni a határon.

Az én migránsom barát, a te migránsod terrorista?

Nem lehet könnyű ma fideszes hívőnek lenni így ideológiai szempontból (sem). Most komolyan, ki érti már, hogy ki a jó, meg ki a rossz, ki a barát, ki az ellenség? Én szívesen segítenék a helyzet megfejtésében a kissé elvakult polgártársaimnak, mondjuk úgysem fogadják el a válaszom, de azért ide leírom: az a barát, akivel lehet mocskos üzleteket kötni, és az az ellenség, akivel nem, az pedig a főellenség, akit még bűnbaknak is ki lehet kiáltani. Ja, és van az EU, ami valami sajátos kombinációja a kettőnek - épülnek szépen az urak házai az elcsalt EU-s pénzből, miközben a főnök éppen ellenük háborúzik. 

Így van ez muszlim embertársainkkal is. A szegény, szerencsétlen, hazájából elüldözött menekült az ellenség. A gazdag, ismeretlen hátterű, de a Rogán-közeli cégeknek eleget tejelő maffiózók, azok meg barátok, és nyilván nemzetbiztonsági szempontból is tök rendben van, hogy boldog-boldogtalan vehet magának letelepedési kötvényt. 

Meglehetősen cinikus és embertelen kettős mérce ez, az álszentségéről nem is beszélve. Ja, meg a veszélyességéről.

Kerítés a határon, gépfegyveresek a Deák téren - most legalább biztonságban vagyunk?

Biztonságban érzed magad? Mert én nem. Valahogy nem nyugtatnak meg a tudálékosan szigorú arckifejezéssel mászkáló gépfegyveresek. Az egész színház, és amint valami baj lenne, pofára esne az egész szerencsétlen farsangi jelmezverseny. 

Vannak ugyanis szakmák. Ilyen szakma az is, ami arra hivatott, hogy megvédjen minket a külső ellenségektől. De ilyen szakma mondjuk a diplomácia is. Ahogy a magyar diplomaták focistaséróján röhög és/vagy szörnyülködik a világ, úgy a többi szakma is a szervilis idiotizmus áldozata lett. Miért pont a nemzetbiztonság lenne a kivétel? Nem a menekültszálláson állatként tartott csávók okoztak volna itt galibát, mert ha célponttá válunk, akkor helyzet lesz, kerítéstől meg keménykedéstől függetlenül. A magyar nemzetbiztonságnak nem tűnt fel az az apróság, hogy 200 000 SIM kártyát vásároltak terroristák. Végül is...biztos nem olyan feltűnő ez, főleg mikor a hülye is tudja, hogy ezek a gonosz fickók bizony eldobhatós telefonnal szövik terveiket. 

Van egy ennél frusztrálóbb dolog is itt: új barátainknak, azaz Oroszországnak és Törökországnak például kifejezetten öröme telne benne, ha nálunk lenne igazi terrorcselekmény (nem olyan, mint a körúti, bár azt sem a zalai félbolond intézte, akit leültettek, az biztos). És, valljuk már be: a hőn szeretett nemzeti kormányunk sem lenne szomorú, ha ki lehetne állni műkönnyekkel a kamerák elé, és olajat önteni az eddig sem alacsony hőfokon égő propagandára. 

Könyörgöm, senki ne gondolja, hogy erre nem képes ez a kormány. Robbantottak ők már Budapesten nem egyszer, annak érdekében, hogy választást nyerjenek. A Fidesz élharcosainak harcmodora pedig pont annyival lett gusztustalanabb 1998 óta, mint amennyivel kevésbé vicces egy valódi merénylet a Torgyán-féle bohózatnál.

screenshot_4_2.png

A migráció egyenlő a terrorral?

A kormány kedvesen és korrektül azt kommunikálja, hogy minden menekült terrorista. Ez nagyjából annyira igaz, mint, hogy minden magyar rovásírással ír. Előfordulnak ilyen példányok, és igen, egy is sok belőlük, de a többi nem annyira érdemli meg ezt az általánosítást. 

Tény, hogy a sok ezer menekült közé könnyű becsempészni a terroristákat, de Magyarországra egyébként mit nem könnyű becsempészni? Sajnos az is igaz, hogy a Nyugat-Európai merényletek nagy részét második generációs bevándorlók követték el. Talán az az állítás is megállja a helyét, hogy a migráció fokozódása jelentősen emeli a terrorcselekmények esélyét.

Viszont egy dologba gondoljunk bele: akik az ISIS elől menekülnek, a földi pokolból, azoknak épp ugyanazok az ellenségeik, mint nekünk, európaiaknak. Különös sorscsapás ez a menekültek számára. Üldözi őket az ellenség, de az ellenség ellensége nem barát többé. 

És mi a helyzet az emberiességgel?

Olyan időket élünk, amikor a szeretet, emberiesség, empátia szavak csak addig léteznek, amíg a szentfazekak a templomban hülyítik egymást. Amint kijönnek onnan, véres szájjal gyűlölnek, uszítanak, mindezt azért, hogy ne azzal foglalkozz, hogy szétlopták az országot. 

Ennyi a helyzet az emberiességgel. Nem divat. A frusztrált őrjöngés a divat, meg a permanens háború.

Most olvastam egy interjút Kerékgyártó Istvánnal, természetesen neki sikerült ezt jóval összeszedettebben megfogalmaznia:

"a mai társadalom egyik legjellemzőbb tulajdonsága a részvétlenség és az irgalom teljes hiánya…a politika erre rájátszik, és sikerrel teszi, hiszen az emberekből mára elég rendesen sikerült kiölni a részvétet. Az már csak hab a tortán, hogy mindez katolikus keresztény háttérrel történik. Hogyan lehet az irgalommentesség rendszerét egy magát kereszténynek nevező párttal működtetni!"

A migráció áldás vagy átok?

Szinte eretnekség egy NER polgárnak ilyet még csak felvetni is, de...azért abba gondoljunk már bele, hogy esetleg előnyei is lehetnek egy jól tervezett és ellenőrzött bevándorlásnak. Nyilván remek lenne, ha nem egy olyan szerencsétlen országban élnénk, ahol ökörségekre szórjuk a pénzt, az emberek meg emiatt nevetségesen keveset keresnek, bizonytalan körülmények között élnek, ezért külföldre menekülnek (migránssá válnak...). Az is tök jó lenne, ha nem fogyna a népesség. Jó lenne, de nem ez van.

Szeretném üzenni a kormány remek családpolitikai szakembereinek, hogy gyereket nem parancsra vállalnak az emberek (egyelőre), és nem is családtámogatás miatt. Egy élhető közeg és egy tervezhető jövő sokkal ösztönzőbb lenne. De ezzel együtt is: a nyugati trend az, hogy bizony kevesebb gyereket vállalunk, öregedő társadalmaink vannak. (Nem véletlen, hogy a fejletlenebb országokban születik több gyerek. És ezeknek az országoknak amúgy ettől nem jobb, sőt. Nekünk tehát az a bajunk, hogy fogyunk, nekik az, hogy túl sokan vannak.)

Konkrétan: lehet, hogy jobb egy szír takarítónő egy vidéki panzióban, mint egy semmilyen. Szakmák, ágazatok egész sora szenved munkaerő-hiányban. Itt már szó sincs arról a baromságról, hogy elveszik a munkát valaki elől. 

Nem könnyű kérdés ez, én például nem akarok úgy tenni, mint aki tudja a megoldást, csak felvetettem, hogy létezik ez az aspektus is.
Ha mégis válaszolnom kéne arra a kérdésre, hogy lehetséges-e egy pozitív kimenetelű betelepítés, akkor azt mondanám (ultra nemzetietlen eretnekséggel), hogy Magyarországon képtelenség lenne idegen kultúrákból érkezett tömegeket asszimilálni. Még magunkat sem tudjuk elviselni, magunk közt is ellenségeket és démonokat keresünk. Ebből csak a baj lenne. 

Aggódni kell a migráns-ellenesség hosszútávú hatásai miatt?

Úgy értem, amiatt, hogy 30-as évek üzemmódban tolja a kormánypropaganda...Igen, kell. Nem a menekültekről szól ez, nem is Soros Györgyről. Az emberek képesek 1 év alatt elfelejteni, hogy tavaly kit gyűlöltek, és kit okoltak a saját elcseszett életük miatt.
Az igazi gond, az a határok átlépése. A gyűlölet állami szintre emelése, és legitimálása.

Kérdés: létezik-e olyan sikeres állam, amelyik gyűlöletre építette az ideológiáját? Válasz: nem. Indoklás: ha nem értesz egyet, látogasd végig a világ gyűlöletrezsimjeit! Ha megérkeztél (ha megérkezel), akkor szólj, tetszett-e.

A gyűlölet az gyűlölet. Mindegy ki a tárgya. Nem az számít. Az elszabadult gyűlölet mindig talál magának tárgyat. Sajnos ilyen abszurd egy fajzat ez. Erre a legjobb példa éppen a szemünk előtt éktelenkedik: emberek gyűlölnek olyan embereket, akikhez az égvilágon semmi közük. Kinek ártott egy menekült? Kinek ártott Soros György? Most komolyan...

+1 Mindeközben mi lehet a palesztinkendős jobbikosok amúgy is zavaros fejében?

Huha...most aztán nem lehet könnyű jobbikosnak lenni. Kedvenc számukban - a fröcsögő gyűlölködésben - alázta őket porig a kormány. Most akkor migránsozzunk, ne migránsozzuk, hogyan migránsozzunk? És mi van a zsidókkal? A Soros plakátok után hová lehet ezt fokozni? És a palesztinok? Most akkor ők jók vagy rosszak? És mi legyen a pénzzel, amit...najó, ebbe nem megyek bele, hogy kitől és miért kaptak ezek a derék hazafiak.

screenshot_5_2.png

Hát ennyit a migráns-kérdésről. Írhattam volna a menekültkérdésről, de ahhoz nem értek. Az egy szakmai kérdés, ez meg egy cirkusz, egy propaganda célú kreálmány.

Ja, és van benne egy kommunikációs trükk:
A 'menekült' szót nem olyan könnyű negatív kontextusban az emberek fejébe verni, míg a 'migráns' szó erre sokkal alkalmasabb. A
 szót a propaganda töltötte meg eleve negatív jelentéstartalommal. Ráadásul remek morféma, azaz a hangzása kellően figyelemfelkeltő és negatív érzéseket keltő (szemben a 'menekült' szóval), szuperül lehet fröcsögve üvölteni a kocsmában, vagy egy Orbán beszéd alatt.

Szóval, a cirkuszról mindenkinek lehet véleménye, nekem is volt. 

A bejegyzés trackback címe:

http://niche.blog.hu/api/trackback/id/tr9912682629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.24. 16:03:14

@Szarazinda:

"félnek a migriktől, csak éppen azt nem veszik észre, amikor lőrincke két kézzel lapátolja ki a zsebükből a pénzt."

A kettőnek mi köze egymáshoz?

"Én a migrik helyett a saját ostobaságotoktól félnék inkább."

NC

kunzoo 2017.07.24. 16:10:53

@nicheblog:
Az a baj az álláspontoddal hogy együttműködést feltételezel az afrikai államokkal. Hiába döntöd el hogy valaki nem jogogsult a menekült státuszra, egyszerűen lehetetlen a visszatoloncolásuk. Az olaszok valami hatvanezer elutasító határozatot hoztak, de csak ötezer embert sikerült visszaküldeni mert egyszerűen nem fogadják őket vissza. Tudják ezt jól, ezért nincsenek irataik.
Más: Szírek nincsenek, ahogy pl. belgák sem. Ha befogadjuk a szíriai menekülteket, nem-e importáljuk a polgárháborújukat is kicsiben? Volt már rá példa hogy menekült táborban egymásnak estek siíták és szunniták. Nincs semmi garancia hogy valami ködös vérbosszú hullám nem üti fel a fejét. A régi sérelmek törlesztésére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.24. 16:12:52

@Peetee:

Pitike, várd ki a végét, amikor te leszel az egyetlen fehér ember a villamoson.

NBarbieReloaded 2017.07.24. 16:15:06

@ZX:
"Segítesz megfejteni ki adott utasítást a migránsok bevagonírozására és az osztrák határhoz szállítására? Khm..khm... Nem, nem Botka volt a miniszterelnők, nem is Vona, sőt Schiffer sem. Na ki lehetett?"

Nem tudom itt milyen bevagonirozasra gondolsz pontosan.
Esetleg arra, amikor a nemzetkozi kotelezettsegeingnek megfeleloen minden migrit elkezdtunk ellenorizni, akiknek nem tetszett a keslekedes, a ballib partok adtak alajuk a lovat, hogy miert is kell feltartani szegenyeket a merkel muttihoz valo menetelesben, aztan orbanek, latva, hogy a kornyezo orszagok is lesz@arjak az ellenorzes dolgot, elkezdtek tomegesen kirakni a migriket az orszagbol Ausztria, Nemeto. fele, es akkor meg mar ez sem tetszik? Ha lassan megy az a baj, ha gyorsan akkor meg az? Erre gondolsz?

" Egy liberális ugyanúgy gúnyolódik az iszlámon is, ld. Charlie Hebdo. "
Hat ezt a magyar onjelolt liberalisok ugy latszik nem tudjak, mert ok kizarolag a keresztenysegen gunyolodnak. Az iszlamon en meg nem lattam, de hogy a zsido vallason soha, az holtbiztos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.24. 16:17:59

@roli101:

"A migráns helyzetre nem megoldás az, hogy visszaküldjük őket."

De az sem, hogy befogadjuk őket. És ha választhatok - Magyarországon szerencsére még választhatok, Németországban már nem tehetném -, akkor inkább küldjük vissza őket. Ha újra jön, a határőrség megállítja: szép szóval, de ha az nem hat, akkor erőszakkal.

ZX 2017.07.24. 16:18:31

@csentecsa: Pakisztánban is egymást érik a terrorakciók, + természeti csapások. De te biztos szívesen élnél ott. De ha nem akkor mi jogon kényszerítesz embereket az ellenkezőjére?
Általában a férfiak jönnek először. Aztán ha minden rendben jön a család többi része is, vagy küldik haza a pénzt. Ez nem egy új találmány, ne csinálj úgy mintha régen másképp lett volna. Amerikába is először a férfiak özönlöttek.

ZX 2017.07.24. 16:20:19

@NBarbieReloaded: Elkezdték építeni a kerítést, hogy ide aztán ne jöjjön senki, közben meg különvonatokkal szállították az osztrák határra őket. Ez az amire orbán mondta ne azt figyeljék mit mond.

Ad Dio 2017.07.24. 16:20:23

@ZX:

"Abban hiszel akiben akarsz, de valójában bárkiben is hiszel csak saját magad korlátozod. "

Őőőő... ez persze hülyeség. Ezt liberálisként mondom :-).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.24. 16:21:47

@NBarbieReloaded:

A libsi a zsidó valláson nem mer gúnyolódni, az iszlámon azért nem gúnyolódik, mert az nem píszí, marad a Nestbeschmutzung, vagyis a kereszténység gyalázása. A keresztény ember meg nem mer visszaszólni, mert rögtön antiszemitának és rasszistának, intoleránsnak és nácifasisztának bélyegzik meg.

ZX 2017.07.24. 16:22:34

@NBarbieReloaded: Ja, a zsidóviccek meg nem számítanak ugye? Az is gúnyolódás, kifigurázás.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha újra jön, a határőrség megállítja: szép szóval, de ha az nem hat, akkor erőszakkal."
Ja, ez már a rómaiaknak is remekül sikerült.

Ad Dio 2017.07.24. 16:26:30

@ZX:

A rómaiak csak ezzel próbálkoztak. Mi megpróbálhatnánk ezt ÉS közben a kiinduló területeken kezelni a probléma gyökerét.

Nyilván az se megoldás, ha az ember szétteszi a kezét, hogy hát megadom magam és tehetetlen vagyok... Ez azért mégis egy 700 milliós földrész, a világ egyik leggazdagabb régiója.

kunzoo 2017.07.24. 16:29:22

@ZX: A spanyolok is kerítést építettek a határukra, ott a rendőrök gumibottal, könnygázzal püfölik le róla a népeket. Ha a spanyoloknak lehet, akkor nekünk miért is nem? Mindkettő schengeni határ, az EU külső határa. Akkor mi ez a kettős mérce? A bolgárok is kerítést húztak a határra Törökország felől. Nem hallom a kórust hogy micsoda gazemberek ezek a bolgárok, spanyolok. A franciák az olasz határra építenek ezt-azt, ami BELSŐ HATÁR!!! Mire fel is szövegel Macron? Ezek szerint mindenkinek joga van megvédeni a területét, kivéve nekünk.

kunzoo 2017.07.24. 16:35:15

@ZX:
Ha van pénze Pakisztánnak atomfegyverekre meg ballisztikus rakétákra, Van pénze egy folyamatos kvázi-háborúra Indiával akkor hadd ne érezzek lelkifurdalást az iránt hogy ott milyenek a hétköznapok.

annah 2017.07.24. 16:36:12

@Ad Dio:
Szerintem egészen egyszerűen a múlt üt vissza és a kizsákmányolás.
Mert "sajnos" nem akarnak csak úgy birkamód éhenhalni meg nyomorogva élni, ami a mi jólétünket biztosítja. A legkényelmesebb ugye az lenne.
Csak annyi migráns jöjjön amennyi az alja munkát ellátja, a többi kit érdekel?
A segélyről azt gondolom pont olyan, mintha valakinek ellopnák az autóját és visszadott üléshuzatért legyen hálás. Az autót használók meg mérgesek, hogy a vezető visszadja az üléshuzatot. Valahogy így.

Proud Mary 2017.07.24. 16:37:16

@ZX: hűha, ezt a butaságot ki mondta neked?

ZX 2017.07.24. 16:38:50

@Ad Dio: Na én pont ezt támogatom, hogy ott kell segíteni rendet rakni. de ne csak ímmel-ámmal. Ha Hitlernek oda lehetett csapni Akkor Aszadnak miért nem?

annah 2017.07.24. 16:39:10

@csentecsa: a nyomorból menekülnek. Mint a magyarok is. Csak náluk még nagyobb a nyomor.
Nincs módjuk megszüntetni, hát elmennek oda, ahol kevésbé nyomorognak. Szerintem ez érthető.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.24. 16:40:44

@ZX:

Ó..
Hiszen ti mondtátok hogy csak átutazóban vannak.
Meg ha jól emlékszem Mutti Merkle plakátot tartottak a kezükben.
Ekkor még Merkel asszony javában beszélt a Multikultiról, amiről azóta megjegyzem leszokott.
Meg hogy a gonosz Orbán tartja őket a Keletinél és már rég elmentek volna.

Holott a valóságban az Osztrák és Német kormány kérték meg nyomatékosan a magyar hatóságot, hogy tartsák ott a migránsokat, mert nem engedik át őket.
Amikor tarthatatlanná vállt a helyzet akkor vitték le őket.

Nagyon helyesen.
Egye meg Merkel amit főzött, ne mi !

Azóta viszont megtanultuk, hogy a migránsok ha csak átutaznak akkor is óriási katasztrófákat okoznak, és a befogadó hazudozó ballib országok krémje se engedi csak úgy be őket, ahogyan azt hazudták évekig.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.24. 16:42:15

@annah:

Menjen.
Kerülő úton, ahol azt engedik.

Megjegyzem egyre kevesebb helyen engedik:
Szerintem meg ez az érthető:

index.hu/kulfold/2017/07/12/menekult_migrans_olaszorszag_aradat_problema/
...
A helyzetre az osztrákok is reagáltak, a védelmi minisztérium páncélozott járműveket indított az olasz határ felé, a védelmi miniszter pedig arról beszélt, hogy az osztrák hadsereg „támogató műveleti tevékenységére” számít az olasz határon, és összesen 750 katona áll készen határvédelmi feladatokra.
...
Svájc is megerősítette a déli határát, a franciák is kutyákkal és drónokkal őrzik az olasz határt az összegyűlt migránsok ellen Ventimigliánál, az „olasz mini-Calais-nál
...
És ha ez nem lenne elég baj az olaszoknak, közben az afrikai bevándorlók kőkemény maffiát építettek maguknak, írja a Newsweek. A Fekete Fejsze nevű, nigériaiakból álló szervezetet 2016-ban felszámolták a hatóságok, de máris a helyükbe léptek a Vikingek.
Ők a Cosa Nostrával összejátszva az elkeseredett menekülteket próbálják behúzni a „családba”, illetve jó bizniszt csinálnak a menekültcsempészettel és a szexmunkáshálózat működtetésével.

csentecsa 2017.07.24. 16:43:11

@ZX: Figyelj! Akkor induljon meg mind az egy milliárd mély nyomorban élő ember a harmadik világból Európába, mert itt jobb nekik. Nem baj, hogy szétbasszák az itteni kultúrát, hogy nem értik a demokrácia működését, hogy a nőket nem veszi emberszámba. Ez a megoldás ugye? "A múltat végképp elörölni.."-végül mindig kibukik a valódi arcotok..

ZX 2017.07.24. 16:44:46

@Proud Mary: Mitől butaság? Mert azt tanították neked, hogy a mi világhatalmunkat akarták letörni a törökök? Biztos nagy szükségük volt erre az akkoriban főleg mocsaras, szúnyogokkal teli országra.

csentecsa 2017.07.24. 16:47:45

@ZX: "Általában a férfiak jönnek először. Aztán ha minden rendben jön a család többi része is, vagy küldik haza a pénzt."

Tehát elismerted, hogy nem a háború elől meneülnek,köszönöm. Mert ha azelől menekülnének, akkor egyszerre jönnének. A II. vh. idején nagyapám nem egyedül menekült el a Vörös Hadsereg elől Németországba, hanem vitte magával nagyanyámat, és a gyerekeit is..
Esetünkben bizony gerjesztett gazdasági bevándorlásról van szó, csak azt nem értem, hogy ez miért lenne jó Európának?

Jimmy Reiszmüller 2017.07.24. 16:49:16

@Ballib cenzúrázók réme 25:

"a befogadó hazudozó ballib országok krémje se engedi csak úgy be őket, ahogyan azt hazudták évekig."

Biztosan tudod, hogy "Muti Merkel" kereszténydemokrata.
Sokszor van az az érzésem, hogy a balliberális panelbe bele tartozik mindenki aki nem ért egyet a Vezérrel.

csentecsa 2017.07.24. 16:49:37

@annah: Igen, de ezt nekünk miért kellene engednünk?

ZX 2017.07.24. 16:54:04

@csentecsa: Te már megint hülye vagy. Épp az előbb írtam le, hogy mi a rákért jönnének ide ha ott normálisak az életkörülmények? A problémát a gyökerénél fogva kell kezelni, mert ha várunk előbb utóbb valóban tízmilliók ostromolják a kerítést, majd akkor rájöttök, hogy milyen ostobák voltatok. Csak addigra késő lesz.

ZX 2017.07.24. 16:57:33

@csentecsa: Egyszerre menekültek törökországig. De mivel ott szarok a körülmények, a férfiak tovább jöttek, hogy ha majd jobb körülmények lesznek a család utánuk menjen. Nem muszáj érteni, lehet tettettetni a hülyét.

annah 2017.07.24. 17:01:42

@csentecsa:
Neked senkid , se ismerősöd, se családtagod, se barátod nem ment el Magyarországról?
Meglepne.
Én nem ismerek senkit, akinek valakije ne lenne migráns, gazdasági bevándorló valahol.
Talán akkor őket is vissza kéne zsuppolni?
Meg ha már itt tartunk, mindenkit, aki nem otthon él?
Ázsiából, Amerikából, Afrikából az összes ott nagy pénzét kaszáló migránst. Ugyanis ők is azok.
Spanyolból a sok százezer nyugdíjast, akik ott dőzsölnek, mert olcsóért vettek házat. És kellemes az időjárás.

Jimmy Reiszmüller 2017.07.24. 17:02:34

@Ballib cenzúrázók réme 25: Azt mondod itt a bizonyíték a ripost cikke alapján ahol a russia todayre hivatkoznak, általában szépen egymásra szokott találni a fidesz "értelmiségi" holdudvar és az orosz propaganda.
Csak egy deka bizonyítékot nem látok benne csak kinyilatkoztatásokat.
Kérlek segíts nekem!
Hol találhatnék arra bizonyítékot, hogy Soros országonként (annyiféleképpen hallottam már talán nem pontos így) egymillió menekültet akar Európába telepíteni?
Köszönöm!

kunzoo 2017.07.24. 17:15:39

@annah:
Az EU alapja ugyebár a tőke és a munkaerő szabad áramlása. Oda vissza alapon. Azért jött létre az Európai Unió. Kissé ferdítesz. Kelet Európa biztosít olcsóbb munkaerőt, cserébe megkapjuk a fejlettebb technológiát, némi fejlesztési pénzt. Marokkó esetében nem beszélhetünk hasonló kölcsönösségről, legalábbis mi magyarok nem. Ha a volt gyarmattartók éreznek erkölcsi felelősséget a volt gyarmataik sorsa miatt, azt megértem. Ezt a felelősséget azért ne lőcsöljék ránk és más nem gyarmatosító országra!

Jimmy Reiszmüller 2017.07.24. 17:16:35

index.hu/kulfold/eurologus/2017/07/17/kiakasztotta_a_sorosozas_az_eb_alelnoket_timmermans_orban_1_millio_migrans/

És ha valakit érdekei, hogy mi Soros anno igazából miről beszélt és milyen szövegkörnyezetben hangzott el az a bizonyos 1 milliós szám annak itt van eredetiben:

www.project-syndicate.org/print/rebuilding-refugee-asylum-system-by-george-soros-2015-09

NBarbieReloaded 2017.07.24. 17:34:33

@ZX: "Elkezdték építeni a kerítést, hogy ide aztán ne jöjjön senki, közben meg különvonatokkal szállították az osztrák határra őket. Ez az amire orbán mondta ne azt figyeljék mit mond. "

Ezzel szemben a valosag az, hogy elkezdtek epiteni a keritest, hogy a kesobb erkezok ne tudjanak szabadon csaszkalni a zoldhataron, akik meg mar itt voltak, elkezdtek a hatarhoz szallitani, merthogy ezert sirtak a migrik is, meg a migrisimogatok is.
Erre irtam, hogy mikor lassan haladt az ellenorzes, igy az osztrak hatar fele szallitas, az volt a baj, mikor meg gyorsan, akkor meg most ugy latszik az. Tudod, nyuszika, meg a sapka esete.

NBarbieReloaded 2017.07.24. 17:40:35

@ZX: "Ja, a zsidóviccek meg nem számítanak ugye? Az is gúnyolódás, kifigurázás."

Ja, es a liberalisok pont zsidovicceket szoktak meselni, foleg nyilvanosan, Ja, nem, soha.
Ez eddig nagyon gyenge oreg.

NBarbieReloaded 2017.07.24. 17:47:53

@Ad Dio: "Nyilván az se megoldás, ha az ember szétteszi a kezét, hogy hát megadom magam és tehetetlen vagyok... Ez azért mégis egy 700 milliós földrész, a világ egyik leggazdagabb régiója. "

De, pontosan ez a megoldas. Ugyanis az ember nem hulye.
Ha azt latja, hogy Europa a kozepkorban kinotte az allando haboruskodast es a fejlodest helyezte eloterbe, a most EU-ba igyekvo migrik orszagainak legfontosabb dolga meg azota is egymas halomra gyilkolasa, akkor vessenek magukra.
Nincs olyan, hogy evszazadokig nem erdekel a fejlodes, csak egymas kinyirasa, aztan rajovok, hogy Europa ezen gondolkodas feladasa miatt felviragzott, igy nekem jogom van oda menni es letelepedni. Hat persze, a mesebe.
Igen, kervenyezheted, hogy befogadjanak, amit nekik meg joguk van megtagadni, amit neked meg kotelesseged elfogadni gyulolkodozes, rasszistazas meg egyeb jol ismert szolamok hangoztatasa nelkul.

NBarbieReloaded 2017.07.24. 17:56:41

@ZX: "A problémát a gyökerénél fogva kell kezelni, mert ha várunk előbb utóbb valóban tízmilliók ostromolják a kerítést, majd akkor rájöttök, hogy milyen ostobák voltatok. Csak addigra késő lesz. "

Jaaa, ertem.
Tehat, holott semmi koze Europanak egyikhez sem, surgosen oldja meg a vilag osszes problemajat, kulonbek 10 milliok fogjak ostromolni a hatarokat.
Vilagos. Vagy megoldod a gyokerenel a problemat, holott nem te okoztad, vagy meg nagyobb baj lesz.
Ez mi, ha nem fenyegetes?
Egyebkent a 10 milliok ostromoljak a hatarokat lesz majd az a resz, amikor az addig nagyon liberalis, nagyon befogado libsik fogjak kovetelni a geppuskafeszkeket a hatarokra. Mert a liberalizmusuk altalaban addig szokott tartan, amig az altaluk okozott problema oket nem erinti. Amint igen, maris tovaszall.

Brix 2017.07.24. 18:05:34

@annah: Hülyeségeket ne beszélj, össze - vissza! A magyarok törvényes keretek között mozognak, egy közös politikai\ gazdasàgi térben. A fejlődő orszàgok polgàrai törvénytelenül, kontroll nélkül , veszélyes kulturàlis hàttérból, tömegével érkeznek...A két migràció nagyon különböző! Mi nem vàltoztajuk meg Nyugat-Európàt, ők igen!

László 88 2017.07.24. 18:14:56

"akik az ISIS elől menekülnek, a földi pokolból, azoknak épp ugyanazok az ellenségeik, mint nekünk, európaiaknak"
Ez is egy gyakori libsi tévedés, az onnan menekülők is ugyanazt a mentalitást hordozzák, csak más oldalon állnak, azért is kell elmenekülni. Mentőcsónakból kidobnak valakit, mert keresztény, megköveznék a nőt Anngliában, mert keresztény férfival volt kapcsolata...
Ugyanazt hozzák, ami elől menekülnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.24. 18:16:48

@annah:

Annácska-mannácska, te olyan demagóg vagy, hogy már fáj. Ne zavarjon, hogy mi Nyugat-Európában vagy Amerikában ugyanaz a kultúrkör vagyunk, ne zavarjon, hogy nem gyűlöljük és nézzük le a befogadó országokat, de az se zavarjon, hogy mi dolgozni megyünk ki, nem a segélyeket begyűjteni.

Ja, és TÖRVÉNYESEN, útlevéllel, és ahol kell, vízummal és munkavállalási engedéllyel. Az EU-ban pedig ehhez JOGUNK van, mert EU-tag vagyunk.

Nosza rajta, nem említetted még az 56-os magyar menekülteket, meg azt sem, hogy Steve Jobs is migráns volt. Meg Jézus is. Sőt mi magyarok is migránsként jöttünk a Kárpát-medencébe. Ezek a ballib sablonok, süsd már el ezeket is.

csentecsa 2017.07.24. 18:45:44

@annah: Igen, van akim elment, de ne mossuk már össze az egységes gazdasági közösségen belüli munkaerőáramlást, esetleg egy legális, kontrollált kivándorlást azzal, amikor illegális migánsok ezrei özönlenek be naponta iratok nélkül, beazonosíthatatlanul, többnyire egy totálisan idegen kultúrából jőve, ahol egész másként szocializálódtak, szakma és nyelvtudás nélkül,nem értve az európai demokratikus alapelveket, nem tekintve egyenlő értékűnek a nőket, megsépkelve az egész a szalafita iszlám reneszánszával.
Azt értem, hogy ide akarnak jönni, de ezt meg kell gátolni minden eszközzel .A amgyar kormámy már megtette, amit a lehetőségeihez mérten tehetett.

csentecsa 2017.07.24. 18:52:48

@ZX: Tehát akkor már nem a háború elől menekülnek ide te nagyon hülye, hanem a rosszabb török körülmények közül, ergo gazdasági okai vannak, nem az életüket mentik..
Miért is kellene ezt Európának hagyni.?
Ha egy hajléktalan kopogtat az ajtódon egy hideg januári estén, hogy akkor ő most néhány napot eltöltene a kisszobában nálad, hisz sokkal jobb lenne itt neki mint a szállón, jó meleg van, és a hűtődben is jobb falatok vannak, mint a jótékonysági konyhán. Mit fogsz neki mondani? Azt fogod mondani, hogy fáradjon szépen vissza a hajléktalan szállóra, és a kezébe nyomsz egy szalámis zsemlét..

Ad Dio 2017.07.24. 22:02:35

@ZX:

Hinni a világnak értelmet adó alapban nemhogy nem korlátoz be, de éppen ellenkezőleg: megadja a lehetőségét annak, hogy koherens, racionális, értékelvű világszemléletet építsek fel. A liberalizmus transzcendens hit nélkül következetesen végiggondolva önfelszámoló.

Ad Dio 2017.07.24. 22:05:08

@annah:

Ez így egyoldalú nézőpont. A nyugat nem csak kizsákmányolt ott, hanem fejlesztett is, nem is keveset. A túlnépesedés pl. ennek egyenes következménye. Előzőleg az átlagéletkor, első sorban a csecsemő és gyermek halandóság miatt SOKKAL alacsonyabb volt.

Nem lehet azt mondani, hogy mi csak elvettünk.

Ad Dio 2017.07.24. 22:07:21

@ZX:

Nem Asszad a baj oka. Sőt. Az ottaniak egy kvázi feudalisztikus rendszerben élnek, amiben a helyi erős vezetőknek vitális szerep jut: ők biztosítják a törvények és a rend betarthatóságát, végső soron a stabilitást. A keleti rezsimek megdöntögetése ÓRIÁSI hiba volt.

Ad Dio 2017.07.24. 22:13:36

@annah:

Demagóg vagy.

Az EU-n belül a munkaerő vándorlása alapjog, így legális keretek közt történik. Ráadásul a befogadó országok nettó profitálnak belőle. Ellentétben az illegális EU-n kívülről érkező migrációval, ami nem csak törvénytelen, de a tetejében hasznot sem hajt... sőt ellenkezőleg.

De ha már itt tartunk az EU-n kívülről érkező bevándorlás sem ördögtől való. Sőt! Rendezett keretek közt, legálisan, kompetenciák mentén szelektálva, ez nem csak elfogadható, de egyenesen kívánatos.

annah 2017.07.24. 23:50:02

@NBarbieReloaded:
"Ha azt latja, hogy Europa a kozepkorban kinotte az allando haboruskodast es a fejlodest helyezte eloterbe,"
Érdekes, én nem így tudom a történelmet.

annah 2017.07.25. 00:04:28

@kunzoo:
Magyarország ugyanazt a pénzt élvezi, amihez a kizsákmányoltak szenvedése, vére tapad.
Ugyanaz folyik, mint a gyarmatévek alatt.
Pont ugyanaz.
A mostani kizsákmányolás haszonélvezője minden jóléti állam. És azért nem lehet megoldani a migránsproblémát, mert ahhoz az kellene, hogy béke legyen a hazájukban.
és ezt nem engedheti meg magának a nyugat. Beáldozzák szívtelenül a terrorizmusnak a saját polgáraikat és krokodikönnyeket hullatva siránkoznak.
Az összes terrorcselekmény halottai a nyugat áldozatai. Pluszban azokhoz, akiket milliószámra öltek le az évszázadok alatt Afrikában, Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában.

csentecsa 2017.07.25. 00:34:49

@annah: Valóban? Mintha az európaiak odaérkezése előtt, a békés idill és paradicsomi állapotok uralkodtak volna a későbbi gyarmatokon. Hallottál az aztékokról vagy a mayákról, akik ipari jelleggel áldoztak fel kisebb indián törzseket isteneiknek? A spanyolok sikere nem ágyúikban vagy vértjeikben rejlett, hanem hogy a kisebb törzseket maguk mellé tudták állítani az aztékokkal szemben.
Vagy pl. arról hallottál, hogy a fekete rabszolgákat más feketék, illetve berber embervadászok fogták be és dobták piacra? A törökök által elkövetett örmény népirtás talán Európa bűne volt?
De még ha igazad is lenne, miért következne abból az, hogy ide kell importálnunk a harmaik világ problémáit és a muzulmán terrorizmust?

csentecsa 2017.07.25. 00:38:12

@Ad Dio: Én nem nevezném "hibának". Ez bizony egy alaposan kiagyalt CIA projekt volt. Viszont kissé elszámolták magukat, hisz Európa immunrendszere kezd felébredni. Egész biztos vagyok benne, hogy a magyar kerítés egyáltalán nem szerepelt a lehetséges forgatókönyveik között..

annah 2017.07.25. 01:10:44

@csentecsa:
Azért mert egyenes következménye a mai állapot annak, amit a nyugat tett és nem győzöm hangsúlyozni TESZ a világ többi részével. Nem adják fel, nem hagyják abba a kizsákmányolást.
Ez ennyire egyszerű. A megoldás itt van, csak nem akarják megtenni. Mert lejjebb kellene adni a jólétből.
A környezetszennyezés kérdése is pont ugyanezért megoldhatatlan. Mert le kellene mondani a kényelemről. Minden, amit tesznek, szarpofozás.
Ugyanaz a kategória, mint a szeretetcsomagok.
Lufi, semmi.
Valódi lépéseket senki nem hajlandó tenni.

annah 2017.07.25. 01:11:30

@csentecsa:
Azért mert egyenes következménye a mai állapot annak, amit a nyugat tett és nem győzöm hangsúlyozni TESZ a világ többi részével. Nem adják fel, nem hagyják abba a kizsákmányolást.
Ez ennyire egyszerű. A megoldás itt van, csak nem akarják megtenni. Mert lejjebb kellene adni a jólétből.
A környezetszennyezés kérdése is pont ugyanezért megoldhatatlan. Mert le kellene mondani a kényelemről. Minden, amit tesznek, szarpofozás.
Ugyanaz a kategória, mint a szeretetcsomagok.
Lufi, semmi.
Valódi lépéseket senki nem hajlandó tenni.

annah 2017.07.25. 01:14:31

@Ad Dio:
Többen élnek nyomorban, télleg, de jó nekik.

Ad Dio 2017.07.25. 08:25:15

@annah:

Szóval akkor azt mondod nem kellene orvosi és humanitárius segítséget vinni oda, mert úgyis csak az lesz az eredmény, hogy még többen nyomorognak?

Fura figura lehetsz te...

Ad Dio 2017.07.25. 08:29:10

@csentecsa:

Nem hiszem hogy ez ennyire tudatos lett volna. A diktatúrák megbolygatása sokkal inkább gazdasági/politikai kérdés volt. Egy demokráciát sokkal olcsóbb nyugat barát kormányokkal bábkormányozni, mint diktátorokat próbálni megalóvéval megvásárolni. Főleg hogy ott az olaj. Nem beszélve arról, hogy a demokrácia export pár éve még az udvari filozófus Fukusima gondolataira építve belpolitikai húzóerő volt.

Csak sajnos ez a spórolásra irányuló kísérlet csúnyán megbillentette a közel kelet viszonyait... ezt pedig Európa szívja...

Ad Dio 2017.07.25. 08:32:00

@Ad Dio:

Fukusima :-)

Természetesen Fukuyama :-))))))))))

üüüüüüüje üjjönle egyes

Ad Dio 2017.07.25. 08:36:22

@annah:

Annak a bizonyos "kizsákmányolásnak" köszönhetően drasztikusan csökken a szegénység a világban. Ez ugye megvan?

Az ember nem szívesen lép visszafelé. Épp ezért a környzettudatosság növekedése az innovatív megoldásokat erősíti, ami által kecske is káposzta is maradhat.

annah 2017.07.25. 08:56:06

@Ad Dio:
Nem csökken a szegénység, hanem nő.
És nem a csomagok küldését kell abbahagyni, hanem a kizsákmányolást. Ezt írtam. A csomagküldés lufi, semmi a problémamegoldás szempontjából.
A környezet szennyezése is csak úgy lenne csökkenthető, ha abbahagynánk a mérhetetlen fogyasztást és szeméttermelést. Minden más lufi., semmi.
Egyik valódi megoldást jelentő lépésre sem hajlandóak az emberek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 08:58:42

@annah:

"Magyarország ugyanazt a pénzt élvezi, amihez a kizsákmányoltak szenvedése, vére tapad."

Atyaég, annácska-mannácska. Figyelmeztetnek, hogy demagóg vagy, erre még ráteszel nem is egy, de tíz lapáttal. Ez a "vére tapad" különösen megható, ilyenkor nincs kedved a tükör elé állni és leköpni magad?

"És azért nem lehet megoldani a migránsproblémát, mert ahhoz az kellene, hogy béke legyen a hazájukban."

Te elmebeteg, ugye Európa hibája, hogy az idióta vallásuk miatt halomra gyilkolják egymást, mi? Ugye az is Európa hibája, hogy évtizedek óta képtelenek elviselni, hogy a szomszédjukban ott van a picsányi pici kis Izrael, ami hozzájuk képest csak légypiszok a térképen, kerekítési hiba a területszámításnál?

"Az összes terrorcselekmény halottai a nyugat áldozatai."

Neked elment a józan eszed.

Peetee 2017.07.25. 08:59:54

@Brix: Megmutatnád ezt a kriminalisztikai statisztikákban is kérlek? Vagy csak hallottad, hogy valaki mondta, hogy látott már olyan embert, aki valahol olvasta, hogy Debrecenben csoportosan erőszakolták a nőket, fosztogattak, raboltak büntetlenül csoportba verődött hordák éveken át? Van ennek bármi nyoma, vagy csak városi legenda???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 09:03:06

@Ad Dio:

Semmi gond, Fukujama alig kisebb katasztrófa, mint Fukusima.

(Érdekes, hogy magyarul is mindenki Fukuyamának írja, pedig hát a magyar helyesírás szabályai egyértelműek: nem latin ABC-s tulajdonneveket fonetikusan kell írni. Ezzel persze nem téged akarlak piszkálni, az ember nyilván alkalmazkodik a szokásos írásmódhoz.)

Peetee 2017.07.25. 09:04:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jó, de ahhoz ~250-350évig kellene élnem! Amikor itt volt a tatár, a török, a Habsburg, akkor is én maradtam az egyetlen fehér a "villamoson" vagy megőriztük a identitásunkat akár 150évig? Ugye-ugye...a demagóg lózungot, amit szépen bemagolták pillanatok alatt meg lehet cáfolni...kérdés, hogy akarod-e érteni, vagy játszod tovább a hülyét, és jössz az életszerűtlen példákkal?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 09:07:22

@Ad Dio:

"Annak a bizonyos "kizsákmányolásnak" köszönhetően drasztikusan csökken a szegénység a világban."

Mellesleg a "kizsákmányolt" országokban is. A gyarmatosítók technikát, tudást, kultúrát vittek oda. Nem önzetlenül, nem felebaráti szeretetből, de akkor is odavitték, mert a gyarmatosítás velejárója volt. Az egykori gyarmatok ma a béka segge alatt lennének, ha nem lett volna a gyarmatosítás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 09:13:37

@Peetee:

"Amikor itt volt a tatár, a török, a Habsburg, akkor is én maradtam az egyetlen fehér a "villamoson" vagy megőriztük a identitásunkat akár 150évig?"

A tatárt elűztük elég gyorsan, ha még emlékszel a történelemórákra.

A töröknek nem volt célja betelepedni hozzánk, ha esetleg elfelejtetted volna. Jószerivel csak a katonáik voltak itt, kb. úgy, mint amilyen a szovjet megszállás volt, na meg az adót szedték.

Az osztrákoknak is inkább gyarmat voltunk, ők sem telepedtek be hozzánk. A kiegyezés után meg hozták ill. elősegítették az ipart és a polgárosodást. Na meg ők azonos kultúrkörhöz tartoztak, ha elfelejtetted volna.

Kérdés, hogy akarod-e mindezt érteni vagy csak játszod tovább a hülyét, és jössz az életszerűtlen példákkal?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 09:17:01

@Peetee:

"Jó, de ahhoz ~250-350évig kellene élnem!"

Ha így folytatódik nálunk a cigány népességrobbanás, akkor azt a 250-350 évet oszd el tízzel. A gyereked, vagy ha idősebb vagy, akkor az unokád már így járhat. Nem kell nekünk ehhez még a muszlim/néger megszállás sem.

Ami nem jelenti azt, hogy még ezzel is tetézni kellene a bajt.

Ad Dio 2017.07.25. 09:33:02

@annah:

"Nem csökken a szegénység, hanem nő."

Nem nagyon zavarnak a tények, ugye?

:-/

ZX 2017.07.25. 09:42:11

@NBarbieReloaded: Hát azért Európának igencsak nagy szerepe van abban, hogy a történelem így alakult. Egyébként meg a problémát mindig ott kell kezelni ahol kialakult, főleg ha az háborúval jár. Gondolom jobb egy háború ott mint itt. Az USA ebben legalább élen jár, a háborút minél messzebb viszi a saját országától. A 2 világháborúhoz sem volt sok közük, mégis beszálltak, mert tudták, hogy nagyot szívnak vele ha nem teszik. Európának is így kellene az érdekeit védeni, nem a másikra mutogatni, hogy oldja meg. Nem tanultad még meg az élettől, hogy csak az a munka van elvégezve amit te magad csinálsz meg?

ZX 2017.07.25. 09:43:25

@Ad Dio: Kinek minek ad értelmet és mi lenne az az értelem?

ZX 2017.07.25. 10:02:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A tatárt elűztük elég gyorsan, ha még emlékszel a történelemórákra."
Ahhhahahahhaha. Te úgy látszik nem emlékszel.

"Az osztrákoknak is inkább gyarmat voltunk, ők sem telepedtek be hozzánk." Ez sem igaz éppenséggel.

Ad Dio 2017.07.25. 10:20:50

@ZX:

"Kinek minek ad értelmet és mi lenne az az értelem?"

Magad válaszolod meg a kérdésedet magával azzal, hogy feltetted.

Ugyanis nyilván nem tetted volna fel, ha nem gondolnád, hogy van _értelme_, illetve hogy ezt az értelmességet egy _random másik ember képes felfogni_.

Ne kérdezzünk már hülyeségeket pls...

Isten pedig a monoteista vallásokban (elsősorban a kereszténységben, ami a legintellektuálisabb mind közt), annak az értelmességnek a záloga, ami a napi korlátos horizontról nem mindig látszik. Röviden: hogy van értelme törekedni a jóra, a szépre, az igazra, mert a világ egy jó, szép és igaz forrásból származik, bármi is vegyen körbe bennünket az adott pillanatban. A világ forrása (keresztény értelmezésben) pozitívan áll a teremtményéhez. Ez ad a paradigmánknak teleologikus, vagyis célra irányuló mozgást. Európát épp ez a teleológia tette azzá ami. Emiatt nem rekedt meg a ciklikusság ókori rendszereiben, melyek a világot ismétlésként, rosszabb esetben örök süllyedésként írták le.

Ad Dio 2017.07.25. 10:25:47

@ZX:

Az USA évtizedek óta háborúzik a közel keleten és mit ért el? Azt, hogy egyre nagyobb a káosz.
Ha valami látszik világosan, akkor az az hogy a fegyveres beavatkozás csak növeli a bajt.

Nem fegyverrel kell megoldani a közel kelet problémáit, hanem támogatással. Ki kell alakítani egy part menti sávot, ami szorosabb gazdasági/politikai együttműködésben van Európával. Ezen felül a közel keleten mindennek a kulcsa a víz. Európa szinte beláthatatlanul nagyot tenne az ottaniakért (és persze minden bizonnyal magáért is), ha öntözés, ivóvíz és csatornázás témakörben létrehozna ott valamit.

ZX 2017.07.25. 10:49:58

@Ad Dio: Mert az USA az utóbbi időkben már csak annyit tett, hogy lerohant egy országot aztán viszlát. Nem voltak képesek a helyiekkel együtt erős központosított hatalmat létrehozni. És igen, igazad van, ha a vízellátási problémákat megoldaná és a gazdaság fellendítésében segédkezne azzal sokkal többet érne el.

annah 2017.07.25. 11:25:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem igaz.
Talán egy maroknyi a népességből profitál, de a többség nem.
Ez pont az a hazugság, amellyel próbálják igazolni azt az aljas évszázadok óta tartó bűnt és agressziót, amellyel biztosítják a nyugatiak jólétét.
SOKKAL, mérhetetlenül sokkal jobb lenne a kizsákmányolt országoknak, ha sosem teszi be a lábát oda európai.
Micsoda cinizmus, micsoda elképesztő arrogancia így megnyilvánulni, hogy még örüljenek is az évszázadok óta tartó elkeserítő helyzetüknek.
Gyomorforgató.

Ad Dio 2017.07.25. 11:26:27

@ZX:

"Nem voltak képesek a helyiekkel együtt erős központosított hatalmat létrehozni."

De vajon azért, mert nem akarták, vagy azért, mert nem ment? Én inkább az utóbbit látom. Az ottani világ paradigmája nem támogatja a demokráciát.

annah 2017.07.25. 11:26:37

@ZX:
DE nem áll érdekében.
Ez mind csak üres szájtépés.
NEM áll érdekükben normalizálni a , fellendíteni.
A fő profitálóknak nem áll ez egyáétalán érdekében és ezért nem is fog megtörténni.

Ad Dio 2017.07.25. 11:29:51

@annah:

"SOKKAL, mérhetetlenül sokkal jobb lenne a kizsákmányolt országoknak, ha sosem teszi be a lábát oda európai."

A tények sajnos nem igazolnak. Nagyon nem.

"http://www.portfolio.hu/short/igy_csokkent_a_globalis_szegenyseg_az_elmult_25_evben.217776.html"

Minden nyűgje ellenére a világ legszegényebbjei egyértelműen a globalizáció egyértelmű nyerteseinek számítanak.

annah 2017.07.25. 11:31:12

@Ad Dio:
Oda sem kellett volna menni.
Kérdezd már meg azt az egyszerű kérdést, hogy minek mentek egyáltalán oda.
Minden, ami azóta történik, erre reakció.
A nyugat csak bajt hozott nekik és most bajt hoz a saját embereire is következményként.
És jajgatnak nyilvánosan a bevándorlók meg a terrorizmus miatt, miközben ők okozták-okozzák.
Miközben egy kicsit sem érdeklik őket a civil áldozatok.
Ezzel jár-legyintenek.

annah 2017.07.25. 11:44:46

@Ad Dio:
az utóbbi 25 év....
ugyan már, a kialakulás számít. Az, hogy lerabolták őket, legyilkolták őket. esélyt sem kaptak, hogy fejlődjenek.
emberszámba sem veszik őket, és nem is fogják.
Ahogy a cigányokat sem.
A cigányok Magyarország négerjei. Senki nem akart se akar esélyt adni nekik.

annah 2017.07.25. 11:48:02

@Ad Dio:
De, ez a tény például nagyon zavar.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2017.07.25. 12:12:01

@annah: 'SOKKAL, mérhetetlenül sokkal jobb lenne a kizsákmányolt országoknak, ha sosem teszi be a lábát oda európai.'

SOKKAL, mérhetetlenül sokkal jobb azoknak amazonasi népeknek, ahová még sosem tette be a lábát európai! Jahh, nem..

Ad Dio 2017.07.25. 12:42:17

@annah:

Visszaolvastam a szövegeidet és azt hiszem egy kamasszal vitázok :-o. Én kérek elnézést. Kialakulatlan még a világképed és a szélsőségek vonzanak. Majd beérsz... de kétlem hogy a józan ész szava most per pillanat elérne a tudatodig.

Üdv!

annah 2017.07.25. 12:59:15

@Ad Dio:
Én soha nem írnék ilyet egy vitapartnernek. Ja, hogy te nem is tartasz annak. Suit yourself.

Ad Dio 2017.07.25. 13:04:11

@annah:

Nézd, ez a legjóindulatúbb olvasatom a helyzetről. De azt hiszem egyben ez áll a legközelebb is a valósághoz. Ne szívd mellre. Mind voltunk fiatalok és gondoltunk hülyeségeket is. Majd kinövöd.

nicheblog 2017.07.25. 14:14:48

@kunzoo: nem feltétlenül feltételezek együttműködést :) mint írtam, a menekültkérdésre megoldási javaslatot én nem mernék adni, mert pont annyira nem értek hozzá, mint mondjuk a cikk alatt kommentelők 99%-a. ez egy iszonyú nehéz kérdés, amiről én írtam, az az, hogy ebből az iszonyú komplex kérdésből mit csinált a politikai propaganda gépezet, és, hogy ez így milyen kérdéseket vet fel bennem.

Peetee 2017.07.25. 14:21:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ebben egyetértünk, a cigányság (a dolgozni nem akaró, az alapvető higiéniát is nélkülöző, egész évben csak tengődő, a sült galambra váró réteget értem ezalatt!!!) sokkal rövidebb távon sokkal nagyobb gondot fog okozni. Ez viszont most nem téma, a cigányság, a cigánybűnözés, a munkanélküliség jelenleg nem létező fogalmak, hiszen amiről a pártpropaganda nem beszél, az nem is létezik.

Peetee 2017.07.25. 14:24:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért, menekültek tízezrei akarnak Magyarország minden településére betelepülni, és itt életvitel szerűen élni? Én a realitások talaján mozgok, az, hogy ezt Te hülyeségnek nevezed, pontosan azzal egyenértékű, ahogyan Te a nem létező bolhából elefántot (ráadásul eszét vesztett, tömegeket eltaposó, gyilkos-elefántot) csinálsz. Nem sok a differencia a kettő között, de ugye amit én gondolok az hülyeség, amit Te vizionálsz, az meg kész tény, mintha már meg is történt volna. Szemellenzőt le, akkor tisztábban fogsz látni. Pacsi!

ZX 2017.07.25. 15:10:34

@Ad Dio: A római birodalom bukása után tudod mi volt itt? Meg aztán még nagyon sokáig, csak kevésbé durván. Aztán mégis lett demokrácia. Az arab tavasz is ebben az irányban mozdította el a dolgokat, csak aztán az iszlamisták rátelepültek. Szóval olyan, hogy egy nép akármi miatt is nem akar demokráciát vagy nem lehet demokrácia olyan nincs. Ennek az oka pedig az emberi természet. Előbb utóbb valahogy kitör.

ZX 2017.07.25. 15:14:35

@annah: Ha valahonnan gazdasági hasznot remélsz ott békét kell teremteni és olyan feltételeket, hogy az hosszú távon meg is őrződjön.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 16:11:31

@Peetee:

"Nem sok a differencia a kettő között, de ugye amit én gondolok az hülyeség, amit Te vizionálsz, az meg kész tény, mintha már meg is történt volna. "

Emlékeztetlek arra, hogy a hülyézést te kezdted:

"kérdés, hogy akarod-e érteni, vagy játszod tovább a hülyét, és jössz az életszerűtlen példákkal?"

niche.blog.hu/2017/07/23/10_kinzo_kerdes_a_migraciorol/full_commentlist/1#c33462389

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.25. 16:17:26

@Peetee:

"Miért, menekültek tízezrei akarnak Magyarország minden településére betelepülni, és itt életvitel szerűen élni?"

Egyelőre még nem hozzánk. De majd ha - és ez előre borítékolható - milliószám megindulnak, akkor bizony ránk fanyalodhatnak. Mert még nálunk is jobb, mint náluk.

Azt se feledd, hogy az EU tagja vagyunk. Ami az EU-nak rossz, az nekünk is rossz vagy idővel az lesz. Ha Franciaországban vagy Németországban elviselhetetlen lesz a helyzet, és ez 1-2 emberöltő múlva bekövetkezik, ha így folytatódik a bevándoroltatás - szándékosan nem bevándorlát írok -, akkor az minket is sújt, hiszen nagyban függünk Németországtól.

Sajnálom, ha az orrodnál tovább nem látsz és ezt nem vagy képes vagy hajlandó belátni.

Ad Dio 2017.07.25. 18:33:25

@ZX:

"Szóval olyan, hogy egy nép akármi miatt is nem akar demokráciát vagy nem lehet demokrácia olyan nincs. Ennek az oka pedig az emberi természet. Előbb utóbb valahogy kitör."

Tekintsünk el attól, hogy az "emberi természet" meglehetősen nehezen definiálható... khm...

De ha létezne is ilyen, akkor ugyan mivel magyarázod meg azt, hogy a demokrácia mint olyan, alig pár évtizede ütötte fel a fejét? Az általános választójog még ennél is fiatalabb? Akkoriban más lett volna az "emberi természet"? Vagy nem is lett volna, csak ma?

Francokat. Egész egyszerűen paradigmatikus keretekben gondolkodunk. Ez pedig azt jelenti, hogy egy-egy adott paradigmának megvan a maga politikai formációja, ami természetes és hatékony. Minden mással betegen működik. Ha a 15. században idejöttek volna az amik, leverik a Fekete Sereget, bebörtönzik és/vagy kivégzik Hunyadi Mátyást és bejelentik, hogy holnap pedig szépen mindenki megy szavazni, szerinted mi jött volna? Liberális demokrácia, vagy feudális káosz (megfejelve egy vaskos világnézeti összeomlással). Én ez utóbbira szavazok.

A nyugati kultúra csúcsterméke a liberális demokrácia. Csak halkan jegyzem meg, hogy nyugaton sem működik az úgy ahogy kellene, de az biztos, hogy ez nem olyan dolog, amit csak úgy exportálhatnánk, mint egy zacskó cukrot. A demokráciához elsősorban nem más kell, mint demokraták. Ebből a közel keleten igen komoly hiány van. Nem véletlen: nem ebben a paradigmában élnek. Évszázadok történelmi tapasztalatát nem lehet megspórolni. Lehet hogy nekik gyorsabban fog menni a tanulás, de az is lehet, hogy soha nem jutnak el idáig. Ma rájuk erőltetni a demokráciát, anarchiához vezet(ett). Az "arab tavasz" egy rózsaszín, romantikus nyugati elképzelés. A valóság a ISIS és társa tobzódása és vallási radikalizálódás.

kunzoo 2017.07.25. 19:46:36

@nicheblog:
Az a baj hogy sokaknak nem tetszik az orbáni megoldás, de nem adnak helyette másik megoldási javaslatot. Lehet hogy a migrációs kérdésben sok rossz megoldás született Magyarország részéről de azt el kell ismerni hogy a rossz döntés is jobb mint ha nincs döntés. "Brüsszel" igazából nem állt elő megoldási javaslattal, de azt számon kéri rajtunk.

csentecsa 2017.07.26. 17:27:15

@annah: Ki kell ábrándítsalak a történelem során mindig volta leigázók és leigázottak. A 15. század végén kezdődő gyarmatosítás ennek csak egy fejezete. Pl. az árják benyomultak az indiai szubkontinensre, és uralmuk alá hajtották az ott őslakos dravidákat, aminek a nyomát ma is láthatod a kasztrendszeben.
Aztán jóval ésőbb jöttek a britek és gyarmatosították az egészet: megeszi a nagyobb hal az apróbbat..

csentecsa 2017.07.26. 17:32:05

@kunzoo: Brüsszel csak balliberális pc dogmák mentén képes gondolkodni.Valós reális cselekvést ne várj tőlük. Bizottságosdit játszanak, amelynek végén születik valami homályos állásfoglalás .
Az illegális migráció drasztikus redukálása csak az egyes nemzetállamoktól várható, ami be is fog következni.

csentecsa 2017.07.26. 17:39:04

@annah: Hát ez sincs teljesen így. Pl a muzulmán területek kapcsán megjegyezném, hogy a korai keresztény egyháznak 5 nagy püspöksége volt a Földközi-tenger medencéjéban: A római, az antiochiai, az alexandriai, a jeruzsálemi, és a bizánci. Ebből az ötből az utóbbi négyet megszállta a militáns fanatikus iszlám..

NBarbieReloaded 2017.07.27. 17:32:00

@annah: "Talán egy maroknyi a népességből profitál, de a többség nem.
Ez pont az a hazugság, amellyel próbálják igazolni azt az aljas évszázadok óta tartó bűnt és agressziót, amellyel biztosítják a nyugatiak jólétét.
SOKKAL, mérhetetlenül sokkal jobb lenne a kizsákmányolt országoknak, ha sosem teszi be a lábát oda európai.
Micsoda cinizmus, micsoda elképesztő arrogancia így megnyilvánulni, hogy még örüljenek is az évszázadok óta tartó elkeserítő helyzetüknek.
Gyomorforgató. "

Ami meg gyomorforgatobb, hogy akkora demagog es hazug mentegetodumat nyomsz, hogy nekem kellemetlen akar egy sort is valaszolni ra, de ilyen szintu pofatlan hazudozas mellett nem lehet szo nelkul elmenni.

Tehat a hozzaszolasaid lenyege, hogy a fejletlen orszagok azert tartanak ott, ahol, mert a csunya europaiak regota kihasznaljak oket. Amugy ilyenek leirasakor nem tartod a plafont, hogy nehogy rad szakadjon?

Kerdezem en a kovetkezot. Vegyuk mondjuk Afrikat. A rabszolganak elhurcolasnak mar jo ideje vege van. Azota mennyit is fejlodtek? Na? Igen, igen, jol gondolod, az eg vilagon semmit. Ami kicsit igen, azt meg az europaiaknak koszonhetik. Mert nekik, mint ahogy mar mondtam, a legfontosabb dolguk evszazadok ota egymas kiirtasa a fejlodesre valo torekves helyett.
Del Afrika az un. apartheid feher iranyitas elott: egy kb. kokorszaki allapotu orszag. Par evtized feher iranyitas: viragzo orszag. Aztan azt hittek a majmok, hogy ez nekik menne a csunya gonosznacirasszista feherek nelkul is, elkezdtek oket halomra gyilkolni es atvenni a helyuket az orszag iranyitasaban. Meg lehet nezni mi tortent azota, cask sullyednek egyre lentebb.
Megvan par eve a foci VB? Megvan, hogy a csapbol is az folyt, hogy milyen veszelyes orszag es mindenki vigyazzon, aki megy a VB-re? Ugye nem kell mondanom, hogy nyilvan nem a bur fosztogato hordaktol kellett tartani?

Mas. Van egy afrikai orszag mondjuk nagy vaserc lelohelyekkel. Egymas oldoklese miatt nem jutottak el arra az ertelmi szintre, hogy huvazze, huzzunk mar ra egy banyat es az majd hozza a penzt.
Erre odamegy mondjuk egy kinai befekteto ceg, megveszi a jogokat, felhuzza a banyat, alkalmaz par ottanit, fizet adot, a hasznot meg nyilvan kiviszi, merthogy nem a Maltai Szeretetszolgalat.
Marokny helyi profital belole? Igen. Es ez a befekteto hibaja? Kurvara nem. Tetszettek volna elobb felebredni es megcsinalni magatoknak. Ha az a befekteto nem megy oda, meg annyi hasznuk se lenne, mint igy, csak a nagy semi let volna tovabbra is.
Ilyen es ehhez hasonlo dolgokat a szegeny szerencsetlen fejletlen orszagok kizsakmanyolasanak beallitani otromba, demagog hazugsag.
Annyi idejuk volt fejlodni, mint Europanak vagy barki masnak. megse tettek. Vartak mindig a sult galambot, hogy majd a fejlett orszag segit rajtuk. Segit a lof@szt, mosmar magukon segitsenek.
Ha tonnaszamra van penz AK-t meg loszert venni, akkor legyen a fejlodesre, egeszsegugyre, mindenre.

Lenyeg a lenyeg, eleg mar ebbol a gusztustalan hazudozasbol, hogy minden elmaradott terseg azert elmaradott, mert a csunya kizsakmanyolo feherek, meg csak veletlenul sem a sajat lustasaguk es nemtorodomseguk miatt.

Ja, es irtad, hogy te mashogy tudod a tortenelmet. Akkor rosszul tudod. Direkt odairtam, hogy az ALLANDO haboruskodast feladta Europa par szaz eve, azert tart ott, ahol. Nem azt irtam, hogy nem volt azota haboru. Ugy latszik nagyon nem akartad megerteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.27. 18:00:17

@NBarbieReloaded:

"Ha tonnaszamra van penz AK-t meg loszert venni, akkor legyen a fejlodesre, egeszsegugyre, mindenre."

Arra nincs, mert kell egymás irtására.

" Vartak mindig a sult galambot, hogy majd a fejlett orszag segit rajtuk. Segit a lof@szt, mosmar magukon segitsenek."

Ami segítséget kaptak, sajnos az is rossz volt. Nem élelmiszersegélyt, hanem kotonokat kellett volna tonnaszám küldeni, akkor nem tízszereződött volna meg pl. Nigéria lakossága pár évtized alatt. Cinikusnak tűnik, de sajnos igaz, hogy minden egyes éhező kisgyerek megmentésével csak bővítve újratermelték a nyomort, plusz azok számát, akik aztán most is egymást irtják.

Persze nyilván embertelen lett volna nem segíteni, de a segélyeket hatékony fogamzásgátláshoz kellett volna kötni. Most aztán már baxhatják.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.28. 06:51:26

Mostantól retteghetnek a németországi terroristák, mert Németország bekjeményített:

"elrendelhető a külföldiek kitoloncolási őrizetbe vétele és kitoloncolása, ha miattuk tényeken alapuló prognózis alapján az ország biztonságát fenyegető súlyos veszély, vagy terrorcselekmény elhárítására lehet szükség. "

index.hu/kulfold/2017/07/27/nemetorszag_alkotmanybirosag_kitoloncolas_terror/

Persze van egy jó nagy csavar az ügyben, ami miatt az egész nem több, mint pofon a szarnak:

"a német hatóságoknak a kitoloncolás előtt be kell szerezniük az algériai szervek kötelező érvényű állásfoglalását arról, hogy az illetőt hazájában méltányos, erőszakmentes elbánásban részesítik."

Vagyis csak akkor toloncolható ki a terrorgyanús személy, ha annak eredeto hazája megígéri, hogy simogatni és pátyolgatni fogja őt.

Na meg Nopassport born on January 1st Ahmedet eleve nem lehet kitoloncolni, hiszen azt sem lehet tudni, meyik országból jött, így a pátyolgatás-ígéret sem szerezhető be.

Szerintem most nagyon be vannak szarva a németországi iszlám terroristák.

msfifa2 2017.07.30. 00:45:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Mellesleg a "kizsákmányolt" országokban is. A gyarmatosítók technikát, tudást, kultúrát vittek oda. Nem önzetlenül, nem felebaráti szeretetből, de akkor is odavitték, mert a gyarmatosítás velejárója volt. Az egykori gyarmatok ma a béka segge alatt lennének, ha nem lett volna a gyarmatosítás."

Ez nagyrészt nem igaz. A gyarmatosítók ugyanis, amikor más területeket gyarmatosítottak, akkor ironikus módon pont annak azt folytatták, ami a gyarmatsorba került országokat a fejlődésben akadályozta: a kizsákmányoló gazdasági intézmények.

Teljesen egyértelmű, hogy az olyan gyarmatosító országok, mint pl. Anglia vagy Franciaország azért tudtak gyors technikai fejlettségre szert tenni és abból profitálni, mert gazdasági és politikai berendezkedésük ennek megfelelő volt. Vagyis teret nyert a kapitalizmus, ami abban áll, hogy viszonylag sok embernek van lehetősége részt venni a gazdasági vérkeringésben pl. vállalkozás útján. A magántulajdon tiszteletben van tartva, a szerződéseket betartatják stb. Mindehhez persze az is kellett, hogy viszonylagos politikai szabadság is legyen ezekben az országokban. Az abszolút kormányzásnak Angliában már a XVII. század közepére véget vetettek, Franciaországban ez későbbre tolódott (1700-as évek vége), de ez nem változtat azon a tényen, hogy ez megtörtént és alapvető feltétele volt annak, hogy ezek az országok ilyen fejlettek legyenek - és ily módon gyarmatosítani is tudjanak.

És a gyarmatosító országok tragédiája pont az volt, hogy a Nyugat azt folytatta ezekben az országokban, mint ami korábban is folyt: a népesség teljes gazdasági kizsákmányolása. A gyarmatok fejletlensége nagyrészt pont annak tudható be, hogy az ottani uralkodó elit a lakosságot teljesen kizsákmányolta, ha a császár/király/helyi úr úgy döntött, akkor elvette az uralma alá tartozó emberek földjeit, házait, vagyontárgyait stb. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen környezet nem kedvez a gazdasági és technológiai fejlődésnek. A kolonizációt követően pedig gyakorlatilag ugyanezt tette a Nyugat a felszabadításig, amit aztán a "felszabadítást" követően uralomra kerülő helyi elit máig tovább folytat.

Summa summarum: a volt gyarmatok így is a béka segge alatt állnak, és bár nyilván volt pozitív hatása a Nyugat által behurcolt kultúrának, az ezzel együtt járó kizsákmányolás ezt jórészt annullálta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.30. 06:13:21

@msfifa2:

Abba a hibába esel, hogy a gyarmatosított országok gyarmatosítás általi fejlődését a gyarmatosítók szintjéhez méred, nem az eredeti, kőkorszaki szintjükhöz . Ezzel az erővel Mátyás királyon is számon kérhetnéd a nemzetközi jogot és az alapvető szabadságjogokat, vagy akár II. Józsefen a liberális demokráciát .

Röviden az érvelésed demagóg.

annah 2017.07.30. 19:37:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az megvan, hogy az ott élő nyugatiak tökjól élnek és élvezik az odavitt dolgokat, miközben a helyiek az ő cipőjüket/vécéjüket pucolják? szerintem sokkal jobb volt nekik, amíg nem voltak ott nyugatiak.
fejlődtek volna szépen a saját ütemúkben, használták volna a természeti kincseiket, stb.
Ehelyett lerabolták és uralkodnak rajtuk tovább. Szerintem nem jártak jól.